Gjennomføring til kjele og meskeboks

Jeg holder på å oppgradere bryggeoppsettet mitt og i den anledning kjøpte jeg halvtoms gjennomføringer fra eBay. Når de kom frem viste det seg at de har større diameter mot midten, slik at det er glemmesak å skru noe skikkelig til. Så da trenger jeg nye gjennomføringer. Hvor får folk tak i dette? Er ikke så lysten på å betale skjorten av meg.

Syns likevel det blir dyrt med disse. Har ikke så lyst å bruke 500-600 kr på gjennomføringer. Og jeg sitter allerede på pakninger og mutre. Er visst ikke så enkelt å få tak i en fullgjenget gjennomføring. Kanskje jeg må ta de jeg allerede har på jobben.

Aleksander87 skrev:
alle skroggjennomføringer har den... hvis du kun skal ha en gjenget gjennomførin, har jeg kjøpt slike på ebay fra kina til nærmest null ink frakt.
http://www.ebay.com/itm/280785366131?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649 der :)

Aleksander87 skrev:
Jeg holder på å oppgradere bryggeoppsettet mitt og i den anledning kjøpte jeg halvtoms gjennomføringer fra eBay. Når de kom frem viste det seg at de har større diameter mot midten, slik at det er glemmesak å skru noe skikkelig til. Så da trenger jeg nye gjennomføringer. Hvor får folk tak i dette? Er ikke så lysten på å betale skjorten av meg.

Veit ikkje kva slags gjennomføring du har kjøpt men eg tippar det er ein med 1/2" NPT-gjenger. Desse er koniske og av natur tjukkare på mitten. Det er den koniske forma som gjer at det tettar i teorien. I praksis må ein bruke gjengetape el.l for å få det tett og ikkje skjære gjengene.

Den aller beste løysinga for demonterbare (ikkje sveisa eller lodda) gjennomføringar eg har funne fram til ser du her:
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,5362.msg44695.html#msg44695
Dei muttrane på bildet er "full bore" og kan skruast heilt inn på gjengepartiet. O-ringane blir liggande mot innside/utside av veggen i kjelen/meskekaret/o.l. og holdt på plass av eit spor i mutteren. Samtidig tettar dei mot det glatte, gjengefrie partiet på nippelen slik at det ikkje er nokon plass veske kan krype ut.
Dette er etterkvart den einaste varianten eg stolar på i kjelen og gjæringskara mine, då eg ikkje vil risikere å leke 40l gjærande vørter ut på golvet når gjæringen føregår og eg ikkje er heime.

Bjarte H skrev:
Det er vel nesten helt det samme som den fra bryggmaker, bare at denne har en påsveist mutter:
Bjarte H skrev:

Må nesten få koma med ein liten korreksjon her:  mi  gjennomføring er laga av eit stykkje 6-kant stål som er dreia - ingan sveising altså.    Det var opprinnelig min plan å sølvlodda ein stor mutter på ein lang 1/2" nippel - men det vart mykje styr med å få det til skikkeleg- og blant anna må ein bruka heller skumle kjemikalier for å fjerna svartfarginga som oppstår under loddinga.  Så prøvde eg med lang nippel utan å lodda fast mutter og eg fekk det jo tett på eit vis men ikkje så tett at eg ville kunne ta sjansen å selja det - eg vil helst ikkje ha varer tilbake av slike årsaker.  Men for dei som er fingernemme og har tid å forsøkja seg fram til kor tjukt laget med teflontape må vera - så får ein også tett gjennomføringar basert på enkle niplar.

magne1972 skrev:
protto!
sjekk selgeren på ebay, han har muttere og diverse til den for en fin penge :)

Har kjøpt diverse derifrå. Kvaliteten er litt "kina", litt porer i materialet innvendig så eg brukar ikkje delene til gjæringskar o.l. Litt lang leveringstid og syns eg.
Har kjøpt muttrar fra morebeer og andre amerikanske butikkar.

Bjarte H skrev:
protto skrev:
Den aller beste løysinga for demonterbare (ikkje sveisa eller lodda) gjennomføringar eg har funne fram til ser du her:

Det er vel nesten helt det samme som den fra bryggmaker, bare at denne har en påsveist mutter:

Bjarte H skrev:

Vel, prisen er vel ikkje heilt den samme. Og så ser det ut som den er laga for 3000psi!
katla skrev:
Bjarte H skrev:
Bjarte H skrev:

Må nesten få koma med ein liten korreksjon her:  mi  gjennomføring er laga av eit stykkje 6-kant stål som er dreia - ingan sveising altså.    Det var opprinnelig min plan å sølvlodda ein stor mutter på ein lang 1/2" nippel - men det vart mykje styr med å få det til skikkeleg- og blant anna må ein bruka heller skumle kjemikalier for å fjerna svartfarginga som oppstår under loddinga.  Så prøvde eg med lang nippel utan å lodda fast mutter og eg fekk det jo tett på eit vis men ikkje så tett at eg ville kunne ta sjansen å selja det - eg vil helst ikkje ha varer tilbake av slike årsaker.  Men for dei som er fingernemme og har tid å forsøkja seg fram til kor tjukt laget med teflontape må vera - så får ein også tett gjennomføringar basert på enkle niplar.

Det svarte kan fjernast med syre og eller mekanisk med feks. stålbørste.

Problemet med heilgjenga nipplar er at ein aldri får det 100% tett for veske vil krype ut gjennom gjengene der O-ringene ikkje kjem til for å tette. Løysninga eg linka til over fjærnar det problemet, ved å bruke ein nippel som har eit lite glatt parti på mitten der O-ringane ligg imot så ein slepp spirallekkasjen gjennom gjengene.

Nippel som linka til over med muttrar og O-ringar kostar hjå morebeer 3,90+3,95+3,95+0,75+0,75 dollar. Så skal ein handle litt der likevel kostar det ikkje allverden :)

Bjarte H skrev:
protto skrev:
Vel, prisen er vel ikkje heilt den samme. Og så ser det ut som den er laga for 3000psi!

Ja. Prisen er det veldig stor forskjell på, og det skjønner jeg godt når katla har beskrevet produksjonen av den (det må vel bli litt redusert flow også, med så kraftig veggtykkelse).

protto skrev:
Problemet med heilgjenga nipplar er at ein aldri får det 100% tett for veske vil krype ut gjennom gjengene der O-ringene ikkje kjem til for å tette. Løysninga eg linka til over fjærnar det problemet, ved å bruke ein nippel som har eit lite glatt parti på mitten der O-ringane ligg imot så ein slepp spirallekkasjen gjennom gjengene.

Der er de ulike ja! Men iom. at det er dreid ned en forsenkning til o-ringen på "mutteren" (som det ikke går gjenger gjennom), så burde vel spirallekkasje fra den ene siden være utelukket? Men dobbeltsikring slik som du har får man ikke.

Ja skottgjennomføringen som bryggmaker sel og bordgjennomfåringane til båtforhandlarane vil nok tette. Problemet med sistnemde er at det ikkje er gjenger på innsida.
Det er ikkje sikkert at gjennomføringen tilbryggmaker strupar noko tross godset, då det på 1/2" pipe normalt sett er mykje meir enn 1/2" I.D. Det gjeld forøvrig også kuleventilar.

protto skrev:
Aleksander87 skrev:

Veit ikkje kva slags gjennomføring du har kjøpt men eg tippar det er ein med 1/2" NPT-gjenger. Desse er koniske og av natur tjukkare på mitten. Det er den koniske forma som gjer at det tettar i teorien. I praksis må ein bruke gjengetape el.l for å få det tett og ikkje skjære gjengene.

Dei muttrane på bildet er "full bore" og kan skruast heilt inn på gjengepartiet. O-ringane blir liggande mot innside/utside av veggen i kjelen/meskekaret/o.l. og holdt på plass av eit spor i mutteren. Samtidig tettar dei mot det glatte, gjengefrie partiet på nippelen slik at det ikkje er nokon plass veske kan krype ut.
Dette er etterkvart den einaste varianten eg stolar på i kjelen og gjæringskara mine, då eg ikkje vil risikere å leke 40l gjærande vørter ut på golvet når gjæringen føregår og eg ikkje er heime.
Du har nok rett i at det sikkert er med NPT-gjenger. Derfor lurer jeg på å bruke disse:
http://www.ebay.com/itm/LOCKNUT-1-2-NPT-304-STAINLESS-STEEL-LOCK-NUT-O-Ring-Groove-Pipe-fitting-/290700306424?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43af16a7f8

Utfordringen da blir å finne O-ringer. Jeg er ikke lysten på å betale 200 kr for å sende de fra USA. Ellers har jeg jo silikonpakninger, så kanskje det er nok.

Silikonpakning er kansje nok. Ellers kan du bruke vanlege svarte o-ringar. Eg veit ingenting om næringsmiddelkvaliteten på desse men tippar det går greit. Biltema har iallefall eit kit og o-ringen som heiter  F-17 i kittet har samme dimensjon som silikonringane. Mogeleg biltema sel dei i lausvekt og.

Bjarte H skrev:
Bjarte H skrev:
protto skrev:

Ja. Prisen er det veldig stor forskjell på, og det skjønner jeg godt når katla har beskrevet produksjonen av den (det må vel bli litt redusert flow også, med så kraftig veggtykkelse).

protto skrev:

Der er de ulike ja! Men iom. at det er dreid ned en forsenkning til o-ringen på "mutteren" (som det ikke går gjenger gjennom), så burde vel spirallekkasje fra den ene siden være utelukket? Men dobbeltsikring slik som du har får man ikke.

Indre diameter er 13 mm.   Det er det same som i ein 1/2" slange.  Lite grunn til å ha noko meir diameter - det er vel med dette som med anna at det svakaste leddet er det som dirigerar kva som skjer.      I meskjekjelen brukar eg rett nok eit bend med ein svivel på (pickuptube) som gjer at ein kan montera/demontera bendet for hand medan det stikk ned under silbotnen og konen gjer at den vert tett nok - mykje meir enn nok.   Pickuptuben brukar eg ikkje i kokekjele - der bruker eg normalt eit vanleg 1/2" bend for pickuptuben har ennå mindre indre diameter men i meskekjele gjer det ikkje noko.     I kokekjelen legg eg på ein flat pakning mellom bend og "mutter" på gjennomføringa - så vert den også tett nok.  

Tetting skjer ved at O-ringen - som det er dreia ut eit spor for i gjennomføringa - vert pressa mot veggen på innsida - o-ringen har ikkje noko kontakt med gjengene..    I tillegg må jo også gjengene i den andren enden - der kranen normalt sett står - tettast.      Kva trykk den toler anar eg ikkje men neppe 3000 psi  - men det var heller ikkje tema.    Men gjengene er laga på mikrometeren etter same standard ein bruker Offshore  og det er såpass nøyaktig at vanleg FPT (ho NPT) ikkje går noko særleg - så eg gjengar opp dei 3-delte NPT kranane eg har i eine enden til BSP.  Dei todelte ER BSP.  Vanlege røyrdelargjenger er romslegare (meir unøyaktig) og der kan ein skru det meste samans.  

Nå skal eg også leggja til at på iallefall ein av dei kjelane eg brukar til å laga øl med - som eg lagde før eg fekk laga gjennomføringane - så bruker eg ein heilgjenga nippel i 1/2" romsleg BSP som eg har laga sjølv. Og der brukar eg flate 3 mm pakningar og mykje teflontape - det måtte eit par rundar til før det vart tett.  Eg har ikkje funne slike heilgjenga niplar i RF på marknaden anna enn i Australia (i ca. 30 cm lengde).   Så då var det berre å laga det sjølv.  Kosta meg nær 8000 kroner i gjengemaskin og eigne gjengestål for rustfritt.  (Så ein kan vel eigentleg sei at den gjennomføringa eg har på min kjele nok er noregs dyraste - 8000 + kostnaden av 6 meter rustfritt røyr og arbeid.  (dette burde kanskje ha vore under "Note to self" tråden )).

Verden er snill med meg! Bryggmaker-mannen var så snill å gi meg to gjennomføringen, så nå har jeg fått montert kran på kokekjelen. Prøvde først uten o-ringer, men det ble ikke tett, så jeg kjøpte noen på biltema som skal tåle 125 grader. Håper bare ikke de avgir noen skumle stoffer.

Men når jeg skulle montere kran på meskeboksen, så var jeg så korttenkt at jeg boret hullet alt for lang nede, noe som resulterte i at jeg ikke får skrudd på mutter på innsiden, og følgelig lekker den som en sil. Så nå må jeg ut på leting etter en ny!

Er det forresten noen som har noen formening om å bruke denne i bryggesammenheng?
http://biltema.no/no/Bilpleie/Tetning/Pakningssilikon-36193/

Vedlegg

• SAM_0689.JPG
    2,5 MB · Sett: 490
  • SAM_0692.JPG
    SAM_0692.JPG
    2,5 MB · Sett: 482
  • SAM_0693.JPG
    SAM_0693.JPG
    2,7 MB · Sett: 467
Den tuben med sillikon ville jeg ikke brukt. Sillikon er ufarlig, men blandinger som herder er tvilsomme. Akvariesillikon skal vistnok være ok.
Anngående kjølebaggen, går det ann å kjøpe en bordgjennomføring og slipe ned falsen mot bunnen, men det er heller ikke garantert at det blir tett....

Tilbake
Topp