Gjennomføring til kjele og meskeboks

magne1972 skrev:
Den tuben med sillikon ville jeg ikke brukt. Sillikon er ufarlig, men blandinger som herder er tvilsomme. Akvariesillikon skal vistnok være ok.
Anngående kjølebaggen, går det ann å kjøpe en bordgjennomføring og slipe ned falsen mot bunnen, men det er heller ikke garantert at det blir tett....
Var det jeg var redd for. Da prøver jeg heller noe annet.

GuttormG skrev:
Aleksander87 skrev:
Men når jeg skulle montere kran på meskeboksen, så var jeg så korttenkt at jeg boret hullet alt for lang nede, noe som resulterte i at jeg ikke får skrudd på mutter på innsiden, og følgelig lekker den som en sil. Så nå må jeg ut på leting etter en ny!

Prøv med en muffe istedet for mutteren, feks http://www.Biltema.no/no/Bygg/VVS/Ror-og-rordeler/Overgangsnipler/Muffe-87985/
Ikke dumt! Det må jeg sjekke ut.

Er ikke plass til muffe heller. Ser ut som jeg må jakte på ny kjøleboks! Men tviler Europris selger det enda, så det ser mørkt ut. Månedsvis siden jeg sist brygget. Krise nå.

Blir litt lite. Den forrige jeg kjøpt var på over 30. Men jeg skal ta meg en liten runde i morgen og se om jeg finner en. Må få brygget snart, sommeren er jo rett rundt hjørnet!

Hvorfor er det ikke plass til en muffe? Diameter eller lengde? Begge deler kan justeres.

Hva med en skrog-gjenomføring fra Biltema? Disse har flens på innsiden og kan evt files av i underkant om det kniper på plassen.

GuttormG skrev:
Hva med en skrog-gjenomføring fra Biltema? Disse har flens på innsiden og kan evt files av i underkant om det kniper på plassen.
fåreslått tidligere. problemet der er sannsynligvis problemet med å tette for lekasje uten flensen.... men den koster noenogtredve, så kanskje verdt et forsøk.
en ny kjøleboks fra europris koster rundt 100-lappen og er nok annbefalt hvis den kan skaffes.
utifra designet på manifold og utløp kan tappekranen også plasseres betraktelig høyere uten problemer pga hevertprinsippet.....

Hva med å bruke TEC-7 fra jernia? Såvidt jeg har forstått så skal den være ok å bruke. (Korriger meg hvis jeg tar feil)
Jeg brukte den i mitt meskekar i de første 8 bryggene.

Jeg har en tube liggende som du kan få litt av om du ikke får tak i i dag.

Takk for alle bidrag! Jeg var en liten runde i dag. Fant en ny kjøleboks på Europris Fyllingsdalen. Så kjøpte jeg akvariumsilikon. Tenker jeg lager meg en ny tråd etterhvert med bilder av oppsettet.

Tilbake
Topp