Glassflakser

Er det noen som vet hvor en kan få tak i rimelige glassflasker som kan kapsles? Selvfølgelig, rent bortsett fra å kjøpe pils og helle den i seg og deretter tappe sitt eget på dem  :)

Hva med å kjøpe et par kasser tomme pilsflasker fra din lokale REMA?

Jeg kjøper tomgods på nærmeste butikk. Får det til panteprisen.
Så kostnadene er egentlig kr. 0,- ettersom du får panten igjen.

Prøv hos Bunnpris. I disse trange butikkene vil de mer enn gjerne selge litt tomgods ;). Kjøp litt mer enn du trenger, så kan du ta tilbake de mest håpløse flaskene, istedenfor å bruke masse tid og energi på å få ut de siste restene etter mugg og snus...

Dra på en pub med godt utvalg av flaskeøl. De fleste av importølene, og også øl fra norske mikrobryggerier, leveres på ikke pantbare flasker. Disse ser puben på som søppel, så det bør ikke være noe problem å få med seg så mye du behøver. Kan kanskje være en idè å spørre dem før helga om de kan ta vare på flasker for deg, så de ikke knuses eller kjøres bort.

Eventuelt kan du kjøpe litersflasker på IKEA for 20 kroner.
De er med flip top kork da, og gjennomsiktige, men de funker fint :)

Ikeaflaskene er kurante, så lenge du har mulighet til å lagre mørkt, jeg har tre stykker selv.

Noen som har noen erfaring med hvor lenge de kan brukes før man må skifte gummiringene?

Husk dog at man ikke kan delta i konkurranser med andre flasker enn vanlige, brune 0,33 l-flasker...

Jeg har selv brukt dem til tre brygg og så langt har de tålt trykket helt fint.
Så lenge man er nøye med å sette på korken rett og lagre mørkt, fungerer de utmerket.

Et godt alternativ til IKEA-flaskene er 0.75 flaskene som Valdres Gardsbryggeri benytter.
Brune med porselenskapsel (sving-top).
Fenaknoken i Tordenskjoldsgate selger Valdresølet og har 'alltid' endel tomme stående.
20 kr pr flaske som også er pantprisen.

maltbua selger noen fine 0.5l flasker i brunt glass. http://www.maltbua.no/
tror de selges for omtrent kr 5.00 pr flaske. jeg endte opp med å betale betraktelig mer pgpa frakt og postoppkravsgebyr, så det kan kanskje lønne seg å kjøre innom.

Maltbua sender ikke flasker lenger, det tok vist alt for lang tid å pakke hver og en flaske. Flaks for de som fikk kjøpt før han sluttet å pakke de.

Vi er noen nyfrelste bryggevenner som spekulerer på å bestille 0.5l brune ølflasker med porselenstropp og pakning fra http://www.flaskorburkar.se (katalog kan lastes ned på nettsiden). Dersom man bestiller minstekvanta på 100 flasker koster dem oppmot 13 NOK med frakt, mva og toll (estimerte kostnader), mens en hel palle (ca1700 flasker) kommer stykkpris ned i underkant av 7 NOK.  Vi skal sjekke om det går å fylle pallen med ulike glasstyper(klart glass, størrelser), evt hvor mye prisen går opp ved feks halv palle. Jeg har prislisten til katalogen hvis noen ønsker den - bare send en melding!

Vi har ingen motforestillinger mot å dele med andre, og sender gjerne videre dersom noen ønsker det. Bøygen er vel knuseligheten ved frakt, men kanskje man kan gå utfra at de er godt nok emballert på pallen, og at det er greit nok å sende videre feks en halv palle.

Hvis noen har alternative løsninger, eller hvis prisen vurderes som høy ønsker vi gjerne tilbakemelding på det.

johanj skrev:
Vi er noen nyfrelste bryggevenner som spekulerer på å bestille 0.5l brune ølflasker med porselenstropp og pakning fra http://www.flaskorburkar.se (katalog kan lastes ned på nettsiden). Dersom man bestiller minstekvanta på 100 flasker koster dem oppmot 13 NOK med frakt, mva og toll (estimerte kostnader), mens en hel palle (ca1700 flasker) kommer stykkpris ned i underkant av 7 NOK.  Vi skal sjekke om det går å fylle pallen med ulike glasstyper(klart glass, størrelser), evt hvor mye prisen går opp ved feks halv palle. Jeg har prislisten til katalogen hvis noen ønsker den - bare send en melding!

Vi har ingen motforestillinger mot å dele med andre, og sender gjerne videre dersom noen ønsker det. Bøygen er vel knuseligheten ved frakt, men kanskje man kan gå utfra at de er godt nok emballert på pallen, og at det er greit nok å sende videre feks en halv palle.

Hvis noen har alternative løsninger, eller hvis prisen vurderes som høy ønsker vi gjerne tilbakemelding på det.

Vurderer du å få det levert på svenskegrensen ? Inndyr til Sveriege er cel ca 2 1/2 time, da kan du handle bacon og rødmix også  :) henter vi det sparer du en time.
Jeg vet ikke hva våre venner rundt Oslo bruker till SE men det er neppe kortere.

Hei Oddvar,

levering ved grensen.... det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Det er vel slik at man kan føre inn varer for 6000 kr dersom man har overnattet i sverige? Da skulle det holde med to personer og en svær bil? Da slipper man fortolling (jeg tror det er ca 11%). Det er vel grunn til å tro at frakten er billigere innen sveriges grenser, og da er det kanskje litt å spare.

Har du noen erfaring med slik leveranse, er det til et postkontor eller må man ha noen privatadresse? Kan tenke meg at det ikke er alle som setter pris på palleformatet.

Jeg prøvde å finne en tråd om en import som var gjort av medlemmer her på forumet, import fra Tyskland til norge via sveriege. håper noen ser dette og liker til emnet, jeg finner det ikke ved å søke på forumet.

Problemet er  inn til Norge via fraktselskaper, da får du garantert momspålegg pluss avgifter for behandling, og kanskje en ubetydelig toll, < 1 % sist jeg betalte toll.

Kjører du bil går det stort sett greit uten snus, tobakk, sprit og narko.

Jeg mener bestemt jeg spurte på Sandvikens Fjellgård og at det var greit å sende til dem, de er 10-15 minutter fra grensen, det var da vi handlet tobakk vi spurte.
tlfnr. 0046 70-392 36 44

Tilbake
Topp