Glykolkjøler

Det var en sikkerhetssperre som gjorde at man ikke kan stille temperaruren lavere enn -1C. Har fått brukerveiledning på hvordan man overrider dette. Da kan man gå ned til -6C.

Happy camper så langt :)



Vis vedlegget 35419

Hvordan er lydnivået på MiniChilly?
Jeg går og venter på Grainfather sin glykokjøler, men ser ut som det kan ta tid før den kommer på markedet igjen.
 
Hvordan er lydnivået på MiniChilly?
Jeg går og venter på Grainfather sin glykokjøler, men ser ut som det kan ta tid før den kommer på markedet igjen.

Støynivået er en del høyere enn et kjøleskap når aggregatet kjører. Har den i en bod i underetasjen og hører ikke noe til den.
 
Vis vedlegget 35376 Da ble det en MiniChilly :)

Meget imponert over byggekvaliteten. Merker dette er tysk kvalitet ja!

Kjølte ned glykolen (27L) fra 20 til 0 grader under 20 min! Godt isolert.

Stod i produktbeskrivelsen at den kan kjøle ned til -6, men laveste temperatur på displayet er -1. Skal forhøre meg med forhandle om dette.

Hvilken type glykol bruker du, og hvor kjøpte du den? Sliter litt med å finne for eks. propylen glykol (som vel er den sikre typen) over disk.
 
Tar tak i denne tråden igjen. Har snust litt på SSBT sine kjølere før Brewshop lanserte at de nå kommer med en mindre variant av Quantor Minichilly - MiniChilly 03 SB Compatible. Denne virker veldig snerten og liten, med halve størrelsen til SSBT sin 425W. Det eneste jeg er redd for er støynivået. SSBT skal være på nivå med et kjøleskap (~40 dB), men hører Quantor sine er nærmere 70 dB (?). Noen erfaringer?
 
Jeg bruker grainfathers CCT med glykolkjøler og elsker den. Den har muligheten till å bruke 4 grainfather CCT'er og alle med forskillige temperaturer. Bruker bare en fordi den er mer nok, men det er kvalitet, vel bygd og enkelt
 
Tilbake
Topp