Min gode nabo ropte til meg i dag og lurte på om jeg ville ha en gammel greie de brukte til å ære øl med i gamle dager.
Jeg ble derved den lykkelige eier av en orginal Ringnes ølkasse/ølkurv fra før 1940. Utrolig moro med slikt. Selv kona synes den er fin!
Jeg var innom en brukthandel her i Oslo i dag, og han hadde jaggu meg en helt lik kasse. Han skulle ha flere hundre kroner for den, riktignok med flasker i (gamle "murere") ...
Du har en god nabo, absolutt!
Hvilken brukthandel var det? I Oslo altså? Var en tur i Trondheim og fant et par slike kasser på Den Gode Krambod, men han skulle ha 2000,- pr kasse... De var riktig nok fylt opp med flasker med patentkork... Men uansett...
Han skulle nok ha over kr 1000 for denne, altså, men jeg husker ikke i farten hva prisen var. Men den var meget stilig, spesielt med de gamle flaskene med intakte etiketter.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.