god plis men jævil fullesyk

hei sate ei pils for to måner siden pilsen er go men blir så jævli fyllesyk  av den :attevar: har lest at man skal koke vørteren i 90minut på lager malt eg kokte min i 60 minut :bank2: kan de ver årsaken
 
seven skrev:
hei sate ei pils for to måner siden pilsen er go men blir så jævli fyllesyk  av den :attevar: har lest at man skal koke vørteren i 90minut på lager malt eg kokte min i 60 minut :bank2: kan de ver årsaken

Den mest sansynlige årsaken er vel at du har drukket litt for mye  :yes:
 
Kokingen betyr ingenting i så måte. Fuselalkoholer gir fort hodeverk, ellers er det stort sett mengden man konsumerer som betyr mest...
 
den gjæret  10 gader i 14 dager 1045-1007 så på fat  ølener go å lukter gått skal ikke bil jævli fullesyk av 5 halve
 
et godt tips for å unngå altfor mye hodepine og fyllesyke.
få i deg litt vann, eller noe å spise.
alkohol roter med kroppen din, det ødelegger sukker balansen i leveren din f.eks noe som garantert gir deg hodepine(men da har du også drukket veldig mye).
så væske og mat før du legger. da blir ikke dagen derpå så ille.
ps dette er noe lærern min på storhamar vgs fortalte om når jeg gikk linja for industriel næringsmiddel produksjon. snodig nok den dagen handlet mestt om øl, vin og sprit produksjon.      fint med slike sammen treff.
 
Vil ikke store mengder fuselalkoholer ha en høy sannsynlighet for å sette smak på, spesielt, en pils? Ville tro at man kunne smake seg fram til dette i mange tilfeller?
 
Tilbake
Topp