Grusomme bilder !!!

Orka ikke å dokumentere, men jeg starta dagen med å plukke opp nok WLP530 til en ny batch fra utenfor gjæringskaret... Det var litt artig helt til jeg så at starsanen fra glasset som blowoffen står i hadde flytta seg ut på tregulvet som kjøleskapet står på. Fun times!
Jeg fikk med meg at 530 var litt livlig, men tenkte at med 40 liter i en 60 liters dunk så går vel det greit. FEIL!

Vedlegg

• IMG_3942.jpeg
    3,5 MB · Sett: 49
Ser ut som cornelis, og har du ikke opplevd det ennå er det bare å vente. :rolleyes:
Plasten blir sprø over tid.

Jeg har opplevd det der, men ikke så ille som det bildet ditt viste. Løsninga har vært å bløte opp belegget med litt vått papir, og så børte det vekk. Det har gått greit - men det er jo ikke noe du ønsker å måtte holde på med.

To-tre preventive tiltak jeg har endt opp med:
1. Jeg bruker litt mindre enn 2% vann (og så er det sjølsagt viktig å blande godt).
2. 10 minutter er litt snaut. Jeg lar det stå et kvarter nå før jeg kverner.
3. Mjøl fra bunnen av maltposen skal ikke tas med. Jeg trur det er det verste.

Jeg har opplevd det der, men ikke så ille som det bildet ditt viste. Løsninga har vært å bløte opp belegget med litt vått papir, og så børte det vekk. Det har gått greit - men det er jo ikke noe du ønsker å måtte holde på med.

1. Jeg bruker litt mindre enn 2% vann (og så er det sjølsagt viktig å blande godt).
En nevne med tørt malt helt til slutt har hjulpet også.

2 %, minst 30 minutter, noe rug i gristen. Men har hatt mildere utgaver av problemet med bare bygg også.

Tilbake
Topp