Handle utstyr, humle og ekstrakt i London?

Eva

Skal til London i helga, lurer på om noen har vært på eller hørt om en butikk som selger utstyr til brygging? Jeg er en fersking i brygginga foreløpig, er på min 3. batch så holder meg til ekstrakt frem til jeg får litt mer kontroll ;)

Jeg aner ikke, kan ikke så mye om det enda. Men det kan godt være du har rett, tenkte bare det ville være gøy å finne en butikk når jeg likevel var innom :)

Skal til London i helga, lurer på om noen har vært på eller hørt om en butikk som selger utstyr til brygging? Jeg er en fersking i brygginga foreløpig, er på min 3. batch så holder meg til ekstrakt frem til jeg får litt mer kontroll ;)

Hjemmebrygging er ikke like stort i England som i Norge. Jeg ville satset på å kjøpe inspirasjon i London og utstyr når du kommer hjem igjen ;)

Har det jeg trenger av utstyr, men tenkte om det var noe god og billig inspo på butikk der. Det får være med det, porter med chili fra drivhuset får putre i mellomtiden :)

Handlet litt humle hos noen som kaller seg London Beer Lab. De holder til i Brixton: Arch 41 Nursery rd SW9 8BP London.
Dvs. de holder til under ei jernbanebro i Brixton. Litt vanskelig å finne. Kjøpte med meg litt Fuggles og EKG når jeg var der. Hadde håpet å få fatt i litt hel humle, men de hadde kun pellets. Ellers så hadde ferdig brygg til salgs.

http://londonbeerlab.com/

Var på en hjemmebryggerbutikk i London i 2009. I Maris Otters hjemland med en såpass rik ølhistorie forventet jeg et eldorado for hjemmebryggere. Hva ser jeg? - Svært mye beerkits, jalla merchandise, "The Beer machine" på utstilling, og all mulig annen dritt. Mulig dette har forandret seg betraktelig de siste årene, i takt med økt interesse for craft beer i UK.

Tilbake
Topp