MortenSickel
Norbrygg-medlem
De fleste språkmodeller er laget for å snakke brukeren etter munnen. (Det lille jeg har vært borti dem merker jeg blodtrykket og irritasjonen øker for hver eneste "Å ja, det er veldig godt sett, her tok jeg nok feil" og den stilen) Så for å vri på den gamle dårlige vitsen med "Jeg tror på verdien av varedeklarasjoner når jeg ser en pakning kjøtt i kjøledisken som er merket 'seigt'", jeg tror mer på resultatet fra en LLM som sier at "Dette er en dårlig ide, nå er du på villspor" (Jeg er sikker på at grok kan settes i en slik modus, men holder meg lengst mulig unna muskemann).
Jeg tenker også at å bruke en LLM til bryggeoppskrifter er omtrent som om man hadde en venn som hadde lest seg opp på alt mulig og kunne masse om brygging, men var avholds og aldri i hele sitt liv hadde smakt, ja ikke en gang luktet på eller sett en øl. Hvordan ville man tatt den personens input til bryggingen?
(Jeg har som dagens prosjekt å brygge en ESB, men fant ut at jeg har mye mindre EKG enn jeg trodde, så da har jeg bladd i bøker og lest omkring på nettet for å finne noe fornuftig ESBaktig med det jeg har av humler og malt og har lært en bit i prosessen)
Jeg tenker også at å bruke en LLM til bryggeoppskrifter er omtrent som om man hadde en venn som hadde lest seg opp på alt mulig og kunne masse om brygging, men var avholds og aldri i hele sitt liv hadde smakt, ja ikke en gang luktet på eller sett en øl. Hvordan ville man tatt den personens input til bryggingen?
(Jeg har som dagens prosjekt å brygge en ESB, men fant ut at jeg har mye mindre EKG enn jeg trodde, så da har jeg bladd i bøker og lest omkring på nettet for å finne noe fornuftig ESBaktig med det jeg har av humler og malt og har lært en bit i prosessen)