Har du gamle, uåpnede øl-sett fra olbrygging.no?

Regner med det er ambisjoner om å lage en fin sak med bilder osv her, men noen ganger er det enkle ofte det beste. Vi venter i spenning :D
 
Desverre døde alle de som var involvert i testen på mystisk vis like etterpå, faktisk døde de ganske så momentant etter de smakte på øllet og før de fikk kommentert i det hele tatt på smaksopplevelsen.
Man kan derfor ikke si noe om smaken på øllet påvirkes av om settet er utgått på dato eller ikke.
 
Nå er det nok like før vi får resultatet. Kanskje det er en metatest, hvor resultatet også må fatlagres før det kan nytes?

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
Resultatet ligger nok i en tids-kapsel. Ikke åpnes før 2219. Til glede for nye lesere hvor denne type research har vært kjent i 197 år allerede.
 
Er man egentlig så interresert i å få svar da ? Det virker jo som om konsensus er at kvernet malt må brukes asap, helst kværnes rett i kjelen så direkte innmesk ;)

peram
 
Hei.

Hvordan gikk det med testen deres ølbrygging.no? :)

Det hadde vært interessant å sett resultatene, da jeg har to sett stående fra 2018. De er nok tiltenkt sylinderarkivet, men om dere ikke fant noen vesentlige forskjeller i kvalitet og smak kunne det jo vært aktuelt å koke de likevel.

Jostein
 
Tror ikke man bør forvente at dette følges opp. Men erfaringer fra deltagere står i tråden her, ikke mulig å skille.

Men tenk størrelsen denne testen måtte hatt for å få faktisk få et korrekt grunnlag, noe sier meg de bare har testet et "utgått" kit mot et nykvernet kit. Neppe 10 mot 10, og med 100% kontroll på samtlige faktorer.

Så spørs det jo om det kun var kornet som ble testet, eller humle/gjjær.

Men det gir i hvert fall en liten pekepinn på at det ikke er noe krise at man venter lengre enn de 14 dagene man ofte blir rådet til.

Mitt råd er at du prøver, og poster resultatet :)
Det verste som kan skje er at tiden du bruker på gjæring ikke gir noe drikkbart, hvis det ikke opptar gjæringskar fra et annet brygg så er det jo ingenting å tape.
 
Tilbake
Topp