• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

HASTER: Trenger C19 socket og C19 outlet

Kom på bryggeriet i dag og oppdaget at kontakten til strøm inn i kontrollpanelet vårt var smeltet i stykker (se bilde). Det skyldes nok dårlig kobling et eller annet sted eller dårlig kvalitet på den opprinnelige delen, for det første jeg har etter denne kontakten er en 16 ampere sikring, og kontakten er ratet til 16A.

Anyways, jeg trenger en C19 socket og en C19 outlet som på bildet vedlagt. Noen som har dette liggende og kan selge meg, eller som veit om et sted som kan levere på noen dager? Har ikke tid til å vente i 4-6 uker på leveranse fra ebay...

Hjelp belønnes med evig takk i himmelen...
 

Vedlegg

  • 1463225_10152023759256151_1789474001_n.jpg
    1463225_10152023759256151_1789474001_n.jpg
    19 KB · Sett: 334
  • $(KGrHqV,!qsFGhC3DID2BRpgb4lI6!~~60_12.JPG
    $(KGrHqV,!qsFGhC3DID2BRpgb4lI6!~~60_12.JPG
    71,3 KB · Sett: 332
  • connector_3pin.jpg
    connector_3pin.jpg
    66,6 KB · Sett: 338
Bildene i forrige post er feil. Det jeg leter etter er vedlagt

Det er snakk om en C19 female plug og en C20 male outlet..
 

Vedlegg

  • socket.jpg
    socket.jpg
    12,3 KB · Sett: 325
  • c19 female.jpg
    c19 female.jpg
    57,9 KB · Sett: 326
den mannlige "socket" delen har jeg liggende, rated 15A/250V

kvinnelige "plug" delen er bare 6A dog, altså for lite
 
20 A power con er ikke så gærnt i pris synes jeg, hvis ting haster

43-250-07
43-250-23

art nr hos elfa
pickup nær storo et sted

ellers vent til noen elektrikere reagerer, kanskje noen har noe liggende.

jeg bruker selv powercon sine på det meste, trygd og fint

men kanskje rydd opp i det som fikk ting til å smelte først før dere fortsetter :)
 
Maarten skrev:
20 A power con er ikke så gærnt i pris synes jeg, hvis ting haster

43-250-07
43-250-23

art nr hos elfa
pickup nær storo et sted

ellers vent til noen elektrikere reagerer, kanskje noen har noe liggende.

jeg bruker selv powercon sine på det meste, trygd og fint

men kanskje rydd opp i det som fikk ting til å smelte først før dere fortsetter :)

Takk for tips. Problemet med PowerCon er at de trenger mindre høl enn det jeg allerede har borra i skapet til c19...
 
Det er enten feil fra de som kobler eller så er ikke de støpsler/kontaktene brukbare.
Jeg gikk og over til povercon og håper de varer lenge, ser slik ut enda, for det er mye godkjendt dritt i Norge.
Er det ikke mulig for deg å skru fast en plate over gammelt hull og så lage nytt hull i den ?
 
Det er vel verdt å bruke noen ekstra kroner på kvalitetskomponenter på strømsiden. Spesielt over 12V.
 
Oddvar Demmo skrev:
Det er enten feil fra de som kobler eller så er ikke de støpsler/kontaktene brukbare.
Jeg gikk og over til povercon og håper de varer lenge, ser slik ut enda, for det er mye godkjendt dritt i Norge.
Er det ikke mulig for deg å skru fast en plate over gammelt hull og så lage nytt hull i den ?

Joa, men det er jo en del jobb og kommer til å se litt kølent ut, så jeg vil gjerne slippe. Tror jeg kjøper inn et par PowerCon, setter inn C19/20 midlertidig og har PowerConn i bakhånd dersom noe mer skulle vise seg å være av luguber kvalitet.
 
Martin E skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Det er enten feil fra de som kobler eller så er ikke de støpsler/kontaktene brukbare.
Jeg gikk og over til povercon og håper de varer lenge, ser slik ut enda, for det er mye godkjendt dritt i Norge.
Er det ikke mulig for deg å skru fast en plate over gammelt hull og så lage nytt hull i den ?

Joa, men det er jo en del jobb og kommer til å se litt kølent ut, så jeg vil gjerne slippe. Tror jeg kjøper inn et par PowerCon, setter inn C19/20 midlertidig og har PowerConn i bakhånd dersom noe mer skulle vise seg å være av luguber kvalitet.

powercon er veien å gå (Y)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Miguel skrev:
Martin E skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Det er enten feil fra de som kobler eller så er ikke de støpsler/kontaktene brukbare.
Jeg gikk og over til povercon og håper de varer lenge, ser slik ut enda, for det er mye godkjendt dritt i Norge.
Er det ikke mulig for deg å skru fast en plate over gammelt hull og så lage nytt hull i den ?

Joa, men det er jo en del jobb og kommer til å se litt kølent ut, så jeg vil gjerne slippe. Tror jeg kjøper inn et par PowerCon, setter inn C19/20 midlertidig og har PowerConn i bakhånd dersom noe mer skulle vise seg å være av luguber kvalitet.

powercon er veien å gå (Y)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Hvis man vil være på den heeelt sikre siden kan man gå for powercon 32. De tåler 32A 230V. Da kan man også ha to kabler/4ledere på en kontakt hvis man skal disribuere det videre. Type fra hovedkilden inn i et panel, og ta pin 1+ 2+ til en kilde og 2+ 2- til en annen kilde, og evt sette på 16A b-sikringer i panelet.

I jobben min så bruker vi som oftest c-sikringer, og har aldri sett en powercon som har tatt kvelden helt. Verste jeg har sett har vært brune, men de smelter ikke fort. God plast i de.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Jeg har inntrykk av at produkter som er produsert i kina og kommer direkte fra kina selges med de spesifikasjonene kunden vil ha, ikke nødvendigvis det produktet har. Selger 10A kontaktene bedre dersom det står 15A på dem, så står det 15A dem, selger pumpene bedre dersom det står food grade på dem, så står det food grade på dem. Kanskje er jeg litt for kynisk, men det føles bedre å gå for, for eksempel, strømkontakter fra Liechtenstein (powercon) fremfor kina.
 
Tilbake
Topp