helt fersk og lurer på om jeg har valgt rett humel til mitt jomfru brygg

Er som sagt helt fers og skal til og brygge mitt første ekstrakt batch bruker weyermanns munich amber 4 kg og har også kjøpt amarillo humle , vil dette være et godt utgangspunk til et jomfru brygg , har også bestillt  mortons amber  , som sagt helt fersk og alle bidrag mottas med takk. gleder meg stort til og komme igang . kan jo plusse på om det er noen som har en godt oppskrift på en god engels ale?
 
Det blir helt sikkert godt, men med Amarillo vil det nok ligne mer på en amerikansk enn engelsk ale. Amarillo er ganske utpreget amerikansk i smaks- og aromaprofilen. Hvis du ikke liker dette så burde du være moderat i smak- og aromatilsetningene av humle (dvs siste kvarteret av kokinga).
 
får prøve og se , blir nokk satt ett nytt bryff relativt fort , hvilken humle evt malt ville du anbefalt for mere typis engelsk ale ?
 
kan jo samtidig spørre om en annen ting ville du tilsatt spaymalt i tilleg til ekstrakt for litt mere fylde/smak på brygget
 
Thom79 skrev:
kan jo samtidig spørre om en annen ting ville du tilsatt spaymalt i tilleg til ekstrakt for litt mere fylde/smak på brygget

Nei. Disse maltekstraktene fra Weyermann er mesket for å gi et velbalansert øl i utgangspunkter.
 
Tilbake
Topp