HJELP - haster, mesken er i gang

Håper noen ser dette i tide:

Jeg har kjøpt en PEX-slange som dette som jeg tenkte å bruke som humlesil. Regna med at det var ganske greit å få ut slangen inni, men neida. Noen som kan fortelle meg hvordan det gjøres? Må jeg kutte av de crimpa koblingene på enden, eller finnes det en måte å gjøre det på som lar meg beholde skrukoblingene på?

e4uqu8y6.jpg

/ Øyvind

Jeg måtte klippe av begge ender på min for å få ut slangen. da gikk det derimot meget enkelt. Bare å skyve "nettingstrømpen" av. Problemet oppstod derimot ganske umiddelbart når jeg skulle tappe fra kjele til gjærkar. Silen tettet seg ganske så fort. mulig dette var pga av store mengder humle da jeg brygget IPA. aldri brukt siden.

Hmm. Kanskje jeg har laga meg et problem ved å kjøpe en som er 1,2 meter lang. Det var ikke uten videre lett å dra ut innerslangen.

/ Øyvind

Det ble en annen variant istedet. Denne hjemmelaga humlesila basert på to stekesprutbeskyttere fra Biltema. Funka egentlig veldig fint!

Vedlegg

• _OSN7439-W.jpg
    _OSN7439-W.jpg
    140,2 KB · Sett: 282
Fant ut til slutt at hvis man dytter strømpa av slangen istedet for å dra slangen ut, så går det jo kjempelett. Men man må kutte i begge ender først.

Tilbake
Topp