Hjelp meg finne nytt varmeelement

Hei, mulig jeg kaprer tråden litt nå, beklager det.

Ser du har det samme skapet som jeg har. Har ikke kommet så langt at jeg har begynt å montere i det enda. Hva slags verktøy har du brukt for å lage hull? Det jeg har prøvd så langt har ikke akkurat laget veldig fine kanter
Stegbor
 
Skapet mitt er 2mm rustfritt. Til å lage runde hull brukte jeg punch, det funker nok like fint med stegborr og, noen ganger så kan enkelte gods være litt tykke å borre gjennom, så spørs bare hva man vil bruke.

Til de firkantede hullene brukte jeg dremel med kappeskive. Gikk veldig greit, og rundet av alle kanter med med sånn konisk bit til dremel. Som regel så stikker kanten på det man setter inn i hull litt utenfor så det gjør ikke noe hvis man ikke treffer helt korrekt på linjene man har tegnet opp.F.eks er hjørnene på de firkantede hullene mine ikke helt 90 grader, men litt avrundede pga den biten til dremel.

Til plast så vil man gjerne "file av" det som blir som "trub", bruker den dremel-biten til det og.

Når jeg tenker meg om så har jeg brukt samme metode på begge skapene jeg har bygget, har gått like greit begge ganger. Første var mye tynnere og bløtere i godset dog.
 
Anbefaler en Burr kniv. Kutter alltid i små strimler, og lager derfor ikke stygge hakk
Burr Deburring System Tool With Special Stroke Shape trimming knife repair knife sentus scraper
US $1.49 |EDCGEAR E02000 Practical Burr Deburring System Tool With Special Stroke Shape trimming knife repair knife sentus scraper-in Outdoor Tools from Sports & Entertainment on Aliexpress.com | Alibaba Group
Funker det der på stål altså?
Får man det man trenger via linken, eller må man kjøpe rett blad i tillegg?
 
Jeg bruker min kun til 3D utskrifter og annen plast som må trimmes. Var derfor med tanke på plastskapene nevn over. Den vil helt sikkert fungere på aluminium, mens jeg tviler på hardere metaller
 
Jeg har et sånt plast Ikea-skap til overs hvis noen er interessert. Det er ikke brukt, men det er laget hull til en standard pid.
 
Jeg bruker min kun til 3D utskrifter og annen plast som må trimmes. Var derfor med tanke på plastskapene nevn over. Den vil helt sikkert fungere på aluminium, mens jeg tviler på hardere metaller
Aha.
Så litt nærmere og fant ut at det var med en kniv. Så også at det finnes ulike kniver, noen også for rustfritt stål.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Noen som kan anbefale en 230V til 12V dings som kan festes på DIN-rails? Prøvde å lete litt, men fant ingen til DIN-rails. Trenger det til å styre noen av de små 12v pumpene.
 
Tilbake
Topp