Hjelp til å lage min første oppskrift

Til 25 L så ville jeg kalt det en Pale Ale. Men gått ned på OG, ref mengden humle du har, har du mer humle så bruker du mer humle..

Har du 100g Simcoe å rutte med ville jeg lagt alt du har som 50/50 mellom ti minutter og 0 minutter, trekk fra det du trenger for å oppnå en IBU på ca 40-45 fra 0 minutter humla, og legg dette til som 60 min. gitt at du tørrhumler som du har lagt opp til.
 
Så det du sier er hvis jeg skal ha en IPA så bør jeg humle mer siste 10 min?

Har ikke handlet enda så jeg kan kjøpe det som trengs.
 
Vel, du bør ha mer humle generelt, på en 25L batch. Jeg satte en IPA idag og brukte 262G humle, like stor batch, det synes jeg er ok.

For en IPA eller Pale ale så er min go to, som jeg synes er relativt idiotsikker 60/10/0 (jeg bruker whirlpool i steden for 0 for å ikke trekke ut bitterhet, men dog). Forskjellen på en pale ale og IPA i denne sammenhengen er egentlig OG, og mengden humle.

Hvis du vil lage en IPA med OG 1.070 ville jeg kjørt 100g fordelt på humletyper ved 10 min, og 100g ved 0 min fordelt på de samme humlene, tørrhumling med ytterligere ca 100 g kommer i tillegg. Da synes jeg du har en streit aroma og smaksrik IPA.
 
Tilbake
Topp