Staro
Norbrygg-medlem
Koniske gjæringstanker er både flotte og dyre. Derfor startet jeg for en god stund siden med et mikrosparings-prosjekt. For hver transaksjon jeg gjorde fra brukskontoen så gikk det noen grunker inn på en sparekonto. Nå står det ca 7000,- på denne sparekontoen som er øremerket til konisk gjæringstank. Så da tenker jeg at tiden snart er inne for å brenne av dette på en bling bling gjæringsbøtte laget i det lekreste rustfrie stål. Ja for plastikk er ikke aktuelt. Siden jeg ikke har en fancy glykolkjøler stående på lur så ser jeg for meg at jeg til å begynne med må putte hele denne saken inn i et kjøleskap for å styre temperatur. Så et kriterie er at den må passe inn i et normalt stort kjøleskap. jeg brygger 50liters batcher og må derfor ha en tank som matcher dette.
Det jeg ber om hjelp til er erfaringer med koniske tanker. Er det noe jeg bør styre unna? Er det noen som har en anbefaling å kommer med? Er det noe jeg bør tenke på som jeg sikkert glemmer? Hvor bør man kjøpe?
Mine kriterer:
Det jeg ber om hjelp til er erfaringer med koniske tanker. Er det noe jeg bør styre unna? Er det noen som har en anbefaling å kommer med? Er det noe jeg bør tenke på som jeg sikkert glemmer? Hvor bør man kjøpe?
Mine kriterer:
- 50 liters batcher
- Må passe inni et normalt kjøleskap hva omkrets angår.
- Pris under 10.000kr