1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Hjemmebryggerhelgen 2019

En tråd i 'Andre begivenheter' startet av Brede, 6 Mar 2019.

1. LarsUlv

LarsUlv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hva skjer med utstyret? Om det er lov å spørre :)

Jørgen O liker dette.
  2. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Fordi det har vært mye jobb og vi som drev med det begynte å gå lei.

I tillegg til ganske mange helger som gikk med til å reise rundt på diverse arrangementer, har vi brukt mye tid på å følge opp prosjektmidlene fra Helsedirektoratet og krav til regnskap. Budsjett, prosjektplan og foreløpig rapport før jul. Regnskap godkjent av registrert revisor etter nyttår. Endelig rapport på våren. Kontinuerlig oppfølging av uthgiftsrefusjoner. Samhandlingskonferanse på høsten. Koordineringsmøter gjennom sesongen.

I praksis har prosjektet slitt ganske mye på Oslo amatørbryggerlaug, som har drevet det. Det var på tide å la bryggerlauget fokusere med det de skal, ikke drive opplysningsarbeid om alkohol. Et prosjekt bør dessuten avsluttes etter noen år, uansett.

Vi er godt fornøyd med at det virker som hjemmebryggere er mer oppmerksom på at alkohol er et skadelig rusmiddel, ikke bare hyggelig rekreasjon, nå enn før vi begynte. Da føles det som vi har lykkes med noe.

Labutstyret eies fortsatt av bryggerlauget og er tilgjengelig for medlemmer, i tillegg til at det lånes ut av og til.

AndyHagen, msevland, YngveKL og 3 andre liker dette.
  3. RobertG

RobertG
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hva er planen i Drammensveien i kveld? Blir det foodtruck, el.? Tenkte å ta turen innom :)

4. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Beklager at svaret ikke kom før nå...
    Vi var for opptatt av mat og drikke :)

5. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Tusen takk til arrangementsansvarlig @msevland og resten av komiteen for et fantastisk flott arrangement, og til alle gamle og nye bekjentskaper for en veldig hyggelig helg!

6. CorgiStyle

CorgiStyle
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Når blir resultatene og dommerskjemaene fra typefinalene pulbisert?

7. AndyHagen

AndyHagen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bifalles! Rakk ikke si det i går, men dette var et knallbra og hyggelig arrangement! All kudos til @msevland et al. :)

Ekornskurken, msevland, Brede og 2 andre liker dette.
  8. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Slutter meg til. Jeg har sjelden hatt det så hyggelig så lenge - og i tillegg fått stort bryggefaglig utbytte:).

Ekornskurken, Brede, AndyHagen og 3 andre liker dette.
  9. LarsUlv

LarsUlv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hjemmebryggerhelgen var en fornøyelse å være med på ja.
    Jeg vil slenge meg med og både takke og gratulere @msevland og hans gode hjelpere med et strålende arrangement.
    @Einar Michelsen og hans gode hjelpere skal også ha takk for et vel gjennomført Landsmøte på fredagen i forkant av Hjemmebryggerhelgen

10. Frode:D

Frode:D
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Slutter meg til de andre med stor takk for flott gjennomføring med nyttige og interesante foredrag. Mange hyggelige nye bekjetskaper med bryggere fra fjern og nær som villig deler kunnskap og erfaringer. Bl.a. @Finn Berger og jeg som så skumgardiner i glasset tørke på øl karbonert med sukker og vørter :D

11. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tusen takk alle sammen – det ble en fantastisk kveld på Skøyen. Rakk ikke alle foredragene dessverre, men det jeg fikk med før lunsj holdt som vanlig høy standard. En spesiell takk til @msevland og @gustavf for et prikkfritt arrangement og en uforglemmelig NM-konkurranse. Blir forresten finaledømmingen lagt ut? Hadde jo vært artig å sett dommerskjemaene. @AndyHagen Dukket diplomet ditt opp igjen?

– og til slutt: Er det noen som har noen gode bilder fra prisutdelingen? Evt. som har mailadressen til den offisielle fotografen? Jeg skal møte lokalpressen kl. 12 i dag, og fikk ikke surret meg til å ta et eneste bilde selv...

Ekornskurken og Brede liker dette.
  12. AndyHagen

AndyHagen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Takk for veldig hyggelig selskap ved bordet, @Holmentoppen! Man så jo nesten ikke duken på grunn av alle diplomene på bordet vårt, så noen hadde satt mitt diplom på kjøkkenbenken rett ved siden av. Det ordnet seg!! :)
    Snakk med @john petter om foto!

Holmentoppen liker dette.
  13. john petter

john petter
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

De kommer!

Brede og Holmentoppen liker dette.
  14. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

For dem som vil ha rapporten om exbeerimentet med vørterkarbonering vs sukkerkarbonering: Den er her, i tråden Karbonere med vørter.

Den blir også lagt ut sammen med foredraget mitt når Morten legger ut referat fra helga.

15. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

16. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hehe, god stemning der ja :)

17. Einar Michelsen

Einar Michelsen
    Expand Collapse
    Styreleder
    Sentralstyre

Finn Berger, Holmentoppen og gustavf liker dette.
  18. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jammen baller det det på seg. Lokalavisen den ene dagen og Østlandssendingen den neste. Og Lindmo på fredag.

de2maso, Finn Berger, Nils1 og 5 andre liker dette.
  19. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesstyre

Wow. Så flott at flinke folk bidrar til å promotere en flott hobby! :)

20. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bare sørg for å stilne nervene med en øl for mye før du går på live. Lindmo er jo et fantastisk utstillingsvidu, dette skal jeg prøve å få med meg. Grattis!

Del denne siden