Hjemmebryggerhelgen 2019

Why? Aldri benyttet meg av det selv, men har selv tenkt at dette er et grimlende tiltak.
Fordi det har vært mye jobb og vi som drev med det begynte å gå lei.

I tillegg til ganske mange helger som gikk med til å reise rundt på diverse arrangementer, har vi brukt mye tid på å følge opp prosjektmidlene fra Helsedirektoratet og krav til regnskap. Budsjett, prosjektplan og foreløpig rapport før jul. Regnskap godkjent av registrert revisor etter nyttår. Endelig rapport på våren. Kontinuerlig oppfølging av uthgiftsrefusjoner. Samhandlingskonferanse på høsten. Koordineringsmøter gjennom sesongen.

I praksis har prosjektet slitt ganske mye på Oslo amatørbryggerlaug, som har drevet det. Det var på tide å la bryggerlauget fokusere med det de skal, ikke drive opplysningsarbeid om alkohol. Et prosjekt bør dessuten avsluttes etter noen år, uansett.

Vi er godt fornøyd med at det virker som hjemmebryggere er mer oppmerksom på at alkohol er et skadelig rusmiddel, ikke bare hyggelig rekreasjon, nå enn før vi begynte. Da føles det som vi har lykkes med noe.

Labutstyret eies fortsatt av bryggerlauget og er tilgjengelig for medlemmer, i tillegg til at det lånes ut av og til.
 
Tusen takk alle sammen – det ble en fantastisk kveld på Skøyen. Rakk ikke alle foredragene dessverre, men det jeg fikk med før lunsj holdt som vanlig høy standard. En spesiell takk til @msevland og @gustavf for et prikkfritt arrangement og en uforglemmelig NM-konkurranse. Blir forresten finaledømmingen lagt ut? Hadde jo vært artig å sett dommerskjemaene. @AndyHagen Dukket diplomet ditt opp igjen?

– og til slutt: Er det noen som har noen gode bilder fra prisutdelingen? Evt. som har mailadressen til den offisielle fotografen? Jeg skal møte lokalpressen kl. 12 i dag, og fikk ikke surret meg til å ta et eneste bilde selv...
 
For dem som vil ha rapporten om exbeerimentet med vørterkarbonering vs sukkerkarbonering: Den er her, i tråden Karbonere med vørter.

Den blir også lagt ut sammen med foredraget mitt når Morten legger ut referat fra helga.
 
072e9b1d23d91c239e76a01f9f6c161b.jpg

d0965954e4bb0ae0eef9e0f211c08086.jpg
 
Tilbake
Topp