Humle til Lite-øl

Hei.
Jeg ønsker en mildere humlesmak i "Lett som en plett lite pilsner". Hvilken humletype anbefales og hvilken mengde i forhold til det som anbefales bør jeg gå for?

Hei.
Jeg ønsker en mildere humlesmak i "Lett som en plett lite pilsner". Hvilken humletype anbefales og hvilken mengde i forhold til det som anbefales bør jeg gå for?
Kun humle til kok, ikke noe til smak eller aroma. Litt mer smak så bruker du kokehumla ved 30 min gjenværende kok.

Dersom jeg skulle brygget noe slik selv hadde jeg tatt utgangspunkt i @Holmentoppen sin oppskrift, han gjør research og vet hva han holder på med.

Jeg brygget denne i høst og har nettopp koblet opp første fat etter vel 4mnd lagring. Denne syns jeg var skikkelig god, hadde ikke tenkt at dette var en lite om jeg ikke visste det.

Hei.
Hva mener du med mildere humlesmak?

Jeg jobber på en arbeidsplass med primært kvinner. Hvor mange ikke liker øl etter eget utsagn. Når jeg har hatt med meg øl på diverse tilstelninger, er det svært mange som plutselig liker øl. Da er det øl med mindre bitterhumle, men senere tilsetninger har mindre betydning i f.eks. pils.

Dette allgrain-settet har jeg også kjøpt inn et parti av.
Har lagt den inn i Brewfather og ser at den da i utgangspunktet ligger med en pH på 4,40. Jeg må klikke meg opp til 10 gram natron før jeg er i mål. Eller er det noe jeg har misforstått?

Tilbake
Topp