HumleParty 17. juni i Tromsø

Harald

Norbrygg-medlem
Bryggerlauget vårres i Tromsø er nå klare for sitt tredje møte på kort tid.
Vi har ikke rukket hverken å konstituere oss, finne navn til laget, langt mindre lage vedtekter. Men smakt på øl har vi, og det skal vi fortsette med.

Det forrige møtet ble både hyggelig og lærerikt. Stemningen var akkurat passe uhøytidelig, og vi fikk smakt på medbragt hjemmebrygg.  Hyggelig at vi var både nybegynnere og mer erfarne samlet. Vi var vel en circa 7 stk totalt. Vi fikk smake, diskutere og fritt kommentere om det var råvarer, mesking, gjæring, lagring eller infeksjon som ga opphav til akkurat den eller de smakskomponenetene i ølene som ble presentert.

Jeg lovte at jeg skulle invitere til neste møte, og at temaet skulle være humle.

Jeg inviterer derfor alle interesserte til

HumleParty torsdag 17 juni kl 19.30 hjemme hos meg i Ersfjordbotn.

Bryggebryggeren har nå tatt inn et stort utvalg av humle. Jeg tenkte at dette kunne være en fin anledning for oss til å bli litt bedre kjent med de ulike humlesortene både når det gjelder lukt, og når det gjelder smak av humle-uttrekk (=humle-te). Siden ganske mange er opptatt av amerikanske IPA kunne vi f.eks prøve å sammenligne de mest aktuelle for denne øltypen. (hvilken humle gir mest citrus? mest grapefrukt? osv osv

Hvis noen har et brygg med humlekarakter de kan tenke seg å presentere hadde det også vært fint.

Det er lettest å komme seg til Ersfjorden med bil. Kompiskjøring anbefales sterkt. Et godt alternative er å ankomme med buss:

Rute 42 fra Sjøgata kl 18.38 med overgang til 425 på Storelva

Adressen er uansett Naustbuktvn 48, Hvitt hus fra 50 tallet på nedsiden av veien.

mvh
Harald Barstad
92688782
 
Tilbake
Topp