Jeg flasket en Saison for 8 dager siden, da smakte den godt med sitrongress og ingefær, dog litt gjærpreg på den.
Men hadde et lite håp om at den gjærsmaken ville forsvinne da den fikk stå litt. Nå ser jeg at det har bunnfallt seg en del grums, og smaken er helt annerledes, den smaker så og si kun gjær, ellers som en litt dårlig hvitvin. Åpnet også en flaske og den ga fra seg den vanlige kullsyre "poppen" men alt flommet bare over med en gang, øl i taket, jaja..
Ligger en 3-5 mm med grums langs kanten og en liten dott på bunnen i midten.
Alt av utstyr blir nøye vasket, før og etter brygging, og vi er nøye med å bruke star-san.
Men et eller annet har jo skjedd her, noen som har en idè?
Men hadde et lite håp om at den gjærsmaken ville forsvinne da den fikk stå litt. Nå ser jeg at det har bunnfallt seg en del grums, og smaken er helt annerledes, den smaker så og si kun gjær, ellers som en litt dårlig hvitvin. Åpnet også en flaske og den ga fra seg den vanlige kullsyre "poppen" men alt flommet bare over med en gang, øl i taket, jaja..
Ligger en 3-5 mm med grums langs kanten og en liten dott på bunnen i midten.
- Vørteren smakte relativt godt i det vi hadde den i omstikker-bøtta
- Vi hadde splitter nye flasker fra Bryggselv som vi skylte med Starsan
- Brukte Safbrew T-58 som vi rehydrerte i vann som var kokt 10 min og kjølt ned til 20grader
Alt av utstyr blir nøye vasket, før og etter brygging, og vi er nøye med å bruke star-san.
Men et eller annet har jo skjedd her, noen som har en idè?