Hva er dette verdt?

Vurderer å legge ut bryggeriet mitt på finn.no. i 2016 har jeg brygget en gang. I 2015 ble det to brygg.
Syns dette fortjener å bli mer brukt.

Det er komplett, og består av:

3x Blichmann boilermaker 10 Gallon kjeler
2x Chugger pumper med SS head.
1x Kontrollpanel med stålskap fra Rittal (forberedt for 2x16A kurser, men kun en i bruk)
1x Motstrømskjøler fra Morebeer.
Nødvendige slanger med hurtigkoblinger.

I hovedsak er dette bygget etter oppskrift fra Theelectricbrewery, men med noen små tilpasninger.

Er det noen som kan hjelpe meg med å sette en fornuftig pris på dette?

IMG_7697.jpg IMG_7699.jpg IMG_7700.jpg IMG_7701.jpg IMG_7703.jpg IMG_7704.jpg IMG_7705.jpg IMG_7706.jpg IMG_7698.jpg IMG_7702.jpg
 
Det er jo gjort mye godt arbeid her så du kan vel starte med kostpris så blir "brukt rabatten" alt arbeidet som er utført?
 
Ser veldig bra ut, aner ikke hva kostpris er, eller hva noe såndt er verdt. men å selge noe såndt til kost pris er jo galematias. ligger nok maaaange timer bak det her. Mitt forslag er: kostpris +300kr pr. time å lage så trekker du av 30% for lett brukt... for å være ærlig så hadde nok ikke jeg kjøpt til den prisen, men er jo fett umulig å prute noe sånt opp, så ett sted må en jo begynne.. just my 5 cent
 
Takker for innspill! Skal se om jeg klarer å finne ut sånn ca hva kostpris er.
Må innrømme at økonomistyringen har vært kritikkverdig under byggingen :)
 
Det er ting vi ikke vil vite.... men er på micro nivå når det gjelder hva vi putter i brygget ellers
 
men kommer du frem til en pris som er kunstiglav... og vil selge til en som er kjekk og grei... ja PM er aldri feil (tror det blir feil pris for meg atm, men lov å prøve seg..)
 
Ja, om folk betaler 9 lapper for en gjæringstank så ser jeg ike noe problem i å forlange rundt 29-32lapper for dette
 
Følger også spent med! Hva er praktisk maksvolum av øl som kan brygges med dette oppsettet? 10 gallons er vel 37 liter, men regner med det går litt i dødvolum. Hva er maks mengde malt som praktisk kan benyttes?
 
Jeg ville, om jeg faktisk trengte dette, gitt 20k for alt sammen. Styreskapet alene er verdt en del. Det at kjelene er 10 gallons trekker litt ned, fordi det i mine øyne ikke er en perfekt størrelse. Jeg liker best 2-fat oppsett. Dvs en kjele som gir nok vørter til å fylle 2 cornys. 10g blir derfor litt snevert. For en som flasker eller gjør begge deler (fyller fat først, også resten på flaske) må jo dette være drømmeoppsettet og prisen ville da blitt nærmere 30k
 
Følger også spent med! Hva er praktisk maksvolum av øl som kan brygges med dette oppsettet? 10 gallons er vel 37 liter, men regner med det går litt i dødvolum. Hva er maks mengde malt som praktisk kan benyttes?

Har hatt 32-33 liter i kokekjelen før kok. Det går greit, men er litt utenfor komfortsonen før skummet har lagt seg.
Maltmengde er jeg usikker på, men har hatt litt over 8 kg, og det går nok litt til.
 
Tilbake
Topp