The Electric Brewery - Noen erfaringer?

Det er ingen Hot i norske anlegg, du kan ta vilken du vil, bare hold styr på hvem som er hvem så blir det ikke storbang....

Ja jeg vet, men derfor jeg mente at han burde ta den røde, noen ganger fører man bare en leder via en bryter f.eks, og iallefall i mitt sinn er det lettere å ha det brunt frem til du skal ha blått tilbake som "retur", evt på andre siden av en last, da går blå tilbake til tilkoblingspunkt og "ut i veggen igjen". Da er det lettere å se veien man har koblet et skap og. Jeg synes iallefall iallefall mer logisk å trace en rød leder tilbake til fordelingen i skapet, enn at den lederen skal være blå. Er det topol på alle brytere og koblinger er det jo ett fett.
 
Nå skal det siest at det er litt forvirrende å følge TEB sine skisser da det er ett totalt annet nett en det vi har her på bjerget, men de har en seksjon for 230v, og så vil jeg serkt anbefale å bruke kontaktorer. Kjøp deg rekkeklemmer i 3 farger, blå svart og gul/grønn, da har du kontroll på hvem som skal hvor. Samt at du setter inn en sikring på 10 A som går til styrestrømmen, brytere og pider takler dårlig 30 amp
 
Her er jeg på tynn is, men tror i mitt hus, som er fra 50 tallet og noe oppuset/påbygget på 70 talet så er det blå og svart som er ledere, brunt er brutt ut fra bryter... Tror det har kommet noen endringer der, er forsatt på tynn is, så kan godt hende du har rett... men betyr ikke noe, bare ha kontroll på hva som er hva
 
#botnen du kunne jo bare kjøpt mitt skap, alle har 3 fas i sikringskapet sitt, er bare å sette inn en 3 fas sikring på 32A og få en elektrikker til å dra kabel til der du brygger... men når jeg tenker på alt den neipa skvipet du brygger, så får du det ikke uansett, så det så!
 
#botnen du kunne jo bare kjøpt mitt skap, alle har 3 fas i sikringskapet sitt, er bare å sette inn en 3 fas sikring på 32A og få en elektrikker til å dra kabel til der du brygger... men når jeg tenker på alt den neipa skvipet du brygger, så får du det ikke uansett, så det så!
Hahaha! Jo, det hadde vært fint det, men bestilt opp mye av det jeg skal ha, så da slipper du at jeg skjemmer skapet ditt med NEIPA
 
Denne 3x32A sikringen, er det en som skal stå i bryggeriskapet?
Du finner mange slike på ali og i bukta. Kjøpte min der.
 
Denne 3x32A sikringen, er det en som skal stå i bryggeriskapet?
Du finner mange slike på ali og i bukta. Kjøpte min der.
32a sikring i sikringsskapet. Sans om TEB er satt opp så har de to hot wire inn, mens på et 1fas i Norge har vi bare en
Jeg ble litt redd for at jeg hadde bestilt feil. Men når jeg las 230 oppsettet skikkelig, viste det seg st det gjekk fint.
Hvilke kontaktorer har dere brukt @Chiefen
 
Det er ingen Hot i norske anlegg, du kan ta vilken du vil, bare hold styr på hvem som er hvem så blir det ikke storbang....
Det kan man ikke si. De fleste i norge har IT anlegg. Med to eller tre faser. Eller så kan man ha TN nett der man har nøytral og en eller flere faseledere i tillegg. På IT anlegg har man 230 volt mellom fasene. På TN nett har man 400 volt mellom fasene og man har 230 volt mellom fasene og nøytral.
 
#botnen du kunne jo bare kjøpt mitt skap, alle har 3 fas i sikringskapet sitt, er bare å sette inn en 3 fas sikring på 32A og få en elektrikker til å dra kabel til der du brygger... men når jeg tenker på alt den neipa skvipet du brygger, så får du det ikke uansett, så det så!
Er ikke alle hus eller skap som har trefase inn.
 
Hvor i landet bor du? Har ett skap liggende som har vært brukt på ett 32A oppsett og laget etter oppskriften til TEB. Har høstet noen deler derfra til nytt opplegg, men det er fortsatt montert 3 Setstos pid’et og timeren i skapet + mesteparten av innmaten. Send meg en pm hvis du er interessert, så kan du få bilder og mere opplysninger.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Altså 32amp skap, er dette vanlig å ha i et sikringsskap? Dette kunne ha vært av interesse for meg, men ikke om hele huset må bygges om!
 
Jeg har vel 3x50A i sikringsskapet, og la en 3x40 ut i garasjen (også med tanke på elbil). Har fordelt det der med en 3x32A og en vanlig 16A kurs.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tilbake
Topp