Varierer veldig, men hvis jeg skulle laget noe safe slik jeg liker det så ville jeg brygget sammen med loebrygg, evt byttet ut med pilsner.
Haha! Komisk vri på et gramatisk manglende innlegg!Jeg og ville helst brygget sammen med loebrygg og byttet han ut med pilsner [emoji23]
Det var en snodig skrue av en øl. Hørtes interessant ut!Sitter akkurat nå og ser på sjakk med en NEAPA som har en grist som er veldig tung på rista brød:
Til 25 liter:
3,5 kg Pale malt
1,0 kg Lyst münchner
0,5 kg Hvetemalt
0,3 kg Special Roast 100 EBC
Det blir litt spesielt, men jeg liker det.
Det var en snodig skrue av en øl. Hørtes interessant ut!
For IPA og Pale Ale har jeg brukt Pale malt med Munich (18 EBC) og litt lys Cara eller bare Pale malt. For Amber ale brukes Munich med Cara Amber 70 EBC ++, liker den godt.thar prøvd med hvete (10%) og flaket bygg (10%) i basen men uten at ganen min synes å merke noe. Har fremdeles ikke funnet ute hvordan man gir litt farge uten for mye smak. Synes Cara Munich er for søt, prøvde sist med en dæsj Cara Aroma (400%) EBC, det ble ræva, bare litt altså men altfor søt...
Carafa Spesial 3 (1400EBC) i veldig små mengder fungerer også. Uten skall, så de tilfører ingen bitterhet. I større mengder gir det smak.Sukkerkulør er et gammelt triks.
Carafa Spesial 3 (1400EBC) i veldig små mengder fungerer også. Uten skall, så de tilfører ingen bitterhet. I større mengder gir det smak.
Du trenger svært lite av CS3 siden den er 1400 EBC. Det blir derfor ikke særlig smak om du bruker litt til farging