erikraude
Norbrygg-medlem
Vi pleier å kalle det "buss" eller "trikk" her i metropolen.Bag? Bil? Hva er det?
Vi pleier å kalle det "buss" eller "trikk" her i metropolen.Bag? Bil? Hva er det?
Ja, jeg så på Strava at kilometertiden din gikk opp fra 4:30 til 5:30 den siste kilometeren når du løp hjem fra jobb ;-)I dag hentet jeg Protagonist fresh wort-kittet hos Postnord på vei hjem fra jobb. Det jeg ikke var forberedt på, var at pakken veier 25 kg og at jeg måtte bære den i hendene 1 km hjem. Måtte dusje og skifte klær da jeg kom hjem, gitt!
Da heter det ikke Birger Eriksen, men Kate the Great!Birger tappa i februar?
Birger tappa i februar?
Rull inn a gutta fra kalkutta, jeg gjorde et testbrygg av min første Birger fordi jeg aldri hadde brygget noe over 6% før det ølet, jeg ville gjerne se om det i det hele tatt var mulig med 20 liter ss kjelen for jeg vet Digiboilen hadde kapitulert under det øletDa heter det ikke Birger Eriksen, men Kate the Great!
Det er jeg selvfølgelig helt enig i, vel bortsett fra at @Miguel sa at han har brukt Kate the great som utgangspunkt, men at så lenge man fikk eller over 100 IBU, 100 EBC og 1.100 OG var det bare å gå nuts.Jojo, men @Miguel pressieserte at for å kalles Birger som igjen er basert på Kate the Great måtte den brygges 04.09
Det er jo noe av poenget at man brygger koordinert
Jeg syntes kanskje selv han var litt streng i starten, men det er jo tross alt hans prosjekt så blir det riktig at han også setter premissa
Jeg har forøvrig selv brygga KG en gang i november
OFFICIAL Kate the Great Russian Imperial Stout Clone
Multiple - OFFICIAL Kate the Great Russian Imperial Stout Clone -------------------------------------------------------------------------------- Recipe Type: All Grain Yeast: WLP001 or Wyeast 1056 Yeast Starter: Yes Batch Size (Gallons): 5 Original Gravity: 1.104 Final Gravity: 1.028...www.homebrewtalk.com
Og sånn sett så er min Birger basert på Nøgne sin Juggernaut og ikke Kate the great
Han skøyt tidlig i år.Birger tappa i februar?
Jeg er desverre for uinvidd i Imperial stout til å kunne gjøre en sammenligning mellom de to ølene, det jeg kan si, er at jeg er veldig overrasket, både når det gjelder din og min egen, hvor lite jeg la merke til den høye prosenten i begge ølene, jeg har smakt yeti fra great divide, og der tok alkoholstikket helt overhånd og den gikk i vasken.Da er det vel Juggernaut klone da, og tviler ikke på at den er god
For jeg har både smakt Juggernaut originalen og andre gode øl fra deg
Hvordan syntes du forresten Juggernaut var mot den Birger jeg sende deg
(Var forøvrig derfor jeg "måtte" brygge KG før april fordi jeg fikk ubunde gjester i kjeller på sensommern
Som vanligHan skøyt tidlig i år.
Jøss, hvor langt inn i framtida planlegger du for.
28g pr pose, (minste forpakning), kosta ca 80kr pr. Fri frakt.Jøss, hvor langt inn i framtida planlegger du for.
Vær obs på at kloridet er temmelig skumle saker. Hvor mye er det der - og hva ga du for det, med toll og frakt?