Hva fikk du i posten i dag?

I dag hentet jeg Protagonist fresh wort-kittet hos Postnord på vei hjem fra jobb. Det jeg ikke var forberedt på, var at pakken veier 25 kg og at jeg måtte bære den i hendene 1 km hjem. Måtte dusje og skifte klær da jeg kom hjem, gitt! :p
Ja, jeg så på Strava at kilometertiden din gikk opp fra 4:30 til 5:30 den siste kilometeren når du løp hjem fra jobb ;-)
 
Birger tappa i februar? :oops:
Da heter det ikke Birger Eriksen, men Kate the Great!
Rull inn a gutta fra kalkutta, jeg gjorde et testbrygg av min første Birger fordi jeg aldri hadde brygget noe over 6% før det ølet, jeg ville gjerne se om det i det hele tatt var mulig med 20 liter ss kjelen for jeg vet Digiboilen hadde kapitulert under det ølet :p
 
Sist redigert:
Jojo, men @Miguel pressieserte at for å kalles Birger som igjen er basert på Kate the Great måtte den brygges 04.09
Det er jo noe av poenget at man brygger koordinert
Jeg syntes kanskje selv han var litt streng i starten, men det er jo tross alt hans prosjekt så blir det riktig at han også setter premissa
Jeg har forøvrig selv brygga KG en gang i november
 
Jojo, men @Miguel pressieserte at for å kalles Birger som igjen er basert på Kate the Great måtte den brygges 04.09
Det er jo noe av poenget at man brygger koordinert
Jeg syntes kanskje selv han var litt streng i starten, men det er jo tross alt hans prosjekt så blir det riktig at han også setter premissa
Jeg har forøvrig selv brygga KG en gang i november
Det er jeg selvfølgelig helt enig i, vel bortsett fra at @Miguel sa at han har brukt Kate the great som utgangspunkt, men at så lenge man fikk eller over 100 IBU, 100 EBC og 1.100 OG var det bare å gå nuts.

Og sånn sett så er min Birger basert på Nøgne sin Juggernaut og ikke Kate the great :)

Jeg sier bare, at når man begir seg ut i ukjent territorie, på kan få litt slingringsmonn, kun denne ene gangen, så skal jeg stille opp 9 april neste år :)
 
Og sånn sett så er min Birger basert på Nøgne sin Juggernaut og ikke Kate the great :)

Da er det vel Juggernaut klone da, og tviler ikke på at den er god
For jeg har både smakt Juggernaut originalen og andre gode øl fra deg

Hvordan syntes du forresten Juggernaut var mot den Birger jeg sende deg
(Var forøvrig derfor jeg "måtte" brygge KG før april fordi jeg fikk ubunde gjester i kjeller på sensommern :(
 
Da er det vel Juggernaut klone da, og tviler ikke på at den er god
For jeg har både smakt Juggernaut originalen og andre gode øl fra deg

Hvordan syntes du forresten Juggernaut var mot den Birger jeg sende deg
(Var forøvrig derfor jeg "måtte" brygge KG før april fordi jeg fikk ubunde gjester i kjeller på sensommern :(
Jeg er desverre for uinvidd i Imperial stout til å kunne gjøre en sammenligning mellom de to ølene, det jeg kan si, er at jeg er veldig overrasket, både når det gjelder din og min egen, hvor lite jeg la merke til den høye prosenten i begge ølene, jeg har smakt yeti fra great divide, og der tok alkoholstikket helt overhånd og den gikk i vasken.

Nå er det jo veldig lenge siden jeg smakte din, men jeg tror en av forskjellene var at din var mer avrundet og vinøs og min var skarpere og mer røstet, men vil jo tro lagringstiden også var derretter :)
 
Jøss, hvor langt inn i framtida planlegger du for:).

Vær obs på at kloridet er temmelig skumle saker. Hvor mye er det der - og hva ga du for det, med toll og frakt?
28g pr pose, (minste forpakning), kosta ca 80kr pr. Fri frakt.
Edit: … på eBay.
Tenker å lage en 1:1000 løsning, så kan jeg måle opp mg som ml. Med konserveringsmiddel.
Ja, det burde holde en stund. Tilbudet står; trenger noen ett gram…..
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp