Steinar Huneide
Norbrygg-medlem
Var det den jeg linka, det der? DDF484? Den er tøff nok den. Fort å skade håndleddet om man setter den til grovarbeid.Aner ikke. Tiden vil vise.
Var det den jeg linka, det der? DDF484? Den er tøff nok den. Fort å skade håndleddet om man setter den til grovarbeid.Aner ikke. Tiden vil vise.
Ja mener det.Var det den jeg linka, det der? DDF484? Den er tøff nok den. Fort å skade håndleddet om man setter den til grovarbeid.
Jeg kverner stort sett 11-14kg malt hver gang, null stress for drillen. Din hørtes ikke helt frisk ut?Min børsteløse Ryobi vil gjerne ha noen minutters pause etter 5-6 kilo malt.
Jaded hydranå lurer jeg bare på: hvordan får jeg vann på denne?
Ser ut for at du kun trenger to slangeklemmer. Virker som du har fått med alt du trenger unntatt slange og klemmerVis vedlegget 75496
Jaded hydranå lurer jeg bare på: hvordan får jeg vann på denne? Jeg har pleid å bruke hageslange med Gardena-kobling, men det går vel ikke her?
Det sitter allerede på noe som ligner på denne: https://www.olbrygging.no/kegland/101643/cam-lock-type-c-female-x-1-2-nippel-1-2-rustfritt-stål Den er alt for liten for gardena-koblingen. Er det noen av disse som passer med en Gardena-kobling? Jeg er helt grønn på sånne greier...Cam Lock hurtigkobling
Cam Lock koblinger er kraftige hurtigkoblinger. Se vårt store utvalg herwww.olbrygging.no
Har: vanlig hageslange med Garden-kobling.Ser ut for at du kun trenger to slangeklemmer. Virker som du har fått med alt du trenger unntatt slange og klemmer
Aha, skjønner. Det så for meg ut som om hageslangen er veldig mye tykkere enn nipplene her. Men kan jo prøve!Kapp av to passe lengder fra hageslangen. Den ene har nå gardena feste på. Den andre trenger du ikke gardena på.
Tre dem på kjøleren og sett på vanntrykk. Regner nå med at vanne spruter over alt, og da har du lært hvorfor du trenger slangeklemmer
Takk for tips! Disse ligner, men er tykkere. Om Gardena-koblinger er 1"/2.54cm så burde dette passe.Jeg ville ha tatt noen bilder av koblingen litt nærmere, sendt en epost til Ølbrygging og spørt om hjelp. Men det kan jo se ut som at du behøver to sånne til slangene som skal inn/ut på kjøleren.
Cam Lock type C male x 25 mm nippel - Ølbrygging AS
1" Type C Cam-Lock overgang til 25mm slangenippel. Laget i 304 rustfritt stålwww.olbrygging.no
Ja, jeg så at jeg tok feil der. Sletta posten.Takk for tips! Disse ligner, men er tykkere. Om Gardena-koblinger er 1"/2.54cm så burde dette passe.
Vanlige gardena passer på jaded hydraen min. Tipper de camlock koblingene er gjenget og skrudd på.Har: vanlig hageslange med Garden-kobling.
Mangler: praktiske evner.
Hva slags slange? Hva slags slangeklemme? Jeg har et uttak med vanlig hageslange-kobling på badet, så jeg trenger noe som går fra den til kjøleren.
Å, var det ikke riktig allikevel? Nå er forvirringen totalJa, jeg så at jeg tok feil der. Sletta posten.
Jøss, uten noe mellomledd? Hvordan ser det ut?Vanlige gardena passer på jaded hydraen min. Tipper de camlock koblingene er gjenget og skrudd på.
Skjønner. Men må jeg da permanent feste slangen til kjøleren? Eller er det derfor jeg kan løsne av selve nippelen?De er sikker 1/2’’ gjenger, men CamLock er bedre og tettere enn Gardena. Du må gjerne bruke Gardena for kobling på kran, men CL er best på kjøleren