Hva fikk du i posten i dag?

Ser ut for at du kun trenger to slangeklemmer. Virker som du har fått med alt du trenger unntatt slange og klemmer
Har: vanlig hageslange med Garden-kobling.
Mangler: praktiske evner.

Hva slags slange? Hva slags slangeklemme? Jeg har et uttak med vanlig hageslange-kobling på badet, så jeg trenger noe som går fra den til kjøleren.

Kapp av to passe lengder fra hageslangen. Den ene har nå gardena feste på. Den andre trenger du ikke gardena på.
Tre dem på kjøleren og sett på vanntrykk. Regner nå med at vanne spruter over alt, og da har du lært hvorfor du trenger slangeklemmer :cool:

Kapp av to passe lengder fra hageslangen. Den ene har nå gardena feste på. Den andre trenger du ikke gardena på.
Tre dem på kjøleren og sett på vanntrykk. Regner nå med at vanne spruter over alt, og da har du lært hvorfor du trenger slangeklemmer :cool:
Aha, skjønner. Det så for meg ut som om hageslangen er veldig mye tykkere enn nipplene her. Men kan jo prøve!

Det er en pipe til å sette slangen på. Da har du nok CamLock, ellers hadde det ikke vært en pipe der.
Fikle litt med det du har fått til det faller fra hverandre, så ser du hvordan den typen hurtigkobling fungerer

Jeg ville ha tatt noen bilder av koblingen litt nærmere, sendt en epost til Ølbrygging og spørt om hjelp. Men det kan jo se ut som at du behøver to sånne til slangene som skal inn/ut på kjøleren.
Takk for tips! Disse ligner, men er tykkere. Om Gardena-koblinger er 1"/2.54cm så burde dette passe.

Har: vanlig hageslange med Garden-kobling.
Mangler: praktiske evner.

Hva slags slange? Hva slags slangeklemme? Jeg har et uttak med vanlig hageslange-kobling på badet, så jeg trenger noe som går fra den til kjøleren.
Vanlige gardena passer på jaded hydraen min. Tipper de camlock koblingene er gjenget og skrudd på.

De er sikker 1/2’’ gjenger, men CamLock er bedre og tettere enn Gardena. Du må gjerne bruke Gardena for kobling på kran, men CL er best på kjøleren

Tilbake
Topp