Hva slags temp range har i ditt gjæringsskap?

akkurat nå har jeg stilt inn en tsjekkisk svart pils på 11 til 11,3 på min ut 200 og fryseboks men lurer på hva som er fornuftig her? Merker at den kjøler lenge om intervallet er for stort, derfor justerte jeg til 0,3 fra tidligere 0,5 men lurer på hva som er lurest her?

Bruker fryseboks selv men har tenkt for lav variasjon vil gjøre at kompressoren går hele tiden og defor får kort levetid?

Den kan stå i bunn ja, det er snakk om isolasjon av sensor mot kar (sensor festes vel gjerne på siden). Hvis du tenker på stratifikasjon av luft etter temperatur så er vel det beste å sette inn en vifte for å sirkulere, men det er antagelig unødvendig.

Jeg har merket at når jeg brygger lager så skrur den seg på forgå kjøle altfor lett om jeg åpner lokket, mao har jeg dårlig isolasjon (ingen) på Proben. Dette irriterte meg såpass at jeg plasserte Proben i en halvliter øl i ett glass ved siden av gjæringsdunken, men dette skal man visst ikke gjøre?

Som sagt så bør du teipe proben til gjæringskaret slik at du måler tempen i karet og ikke i rommet rundt...

Hva skjer om jeg lar den ligge i ølet? Blir Proben ødelagt?

Den er normalt ikkje laget for å være i væske vil etter ein tid få feil på motstanden slik visningen vert feil

Finn den eit plast materiale å isoler proben på utsiden av karet

Me kjører alle våre sts1000 på +- 0,3 grader skap og frysere står i garasjen. Med denne innstilling er det lite start og stopp aktiviteter på vårt oppsett

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbake
Topp