Hvilke isolering bruker dere på BB30?

Var innom Ølbrygging i går, så at de har fått laget egen isolering til BB30

http://www.olbrygging.no/products/isolasjon-til-beer-brew-30
 
Fikk min isolasjonskappe fra ølbrygging i posten i dag. 
Uten isolasjon så sto mesketempen på forrige brygg på 67 grader ved start og etter 90 min så hadde tempen bare falt 2 grader.
Har montert kappen på og holder på å kjøre en test med bare vann. foreløbig så ser det veldig bra ut, har bare falt 0,5 grader på 70 min. :) :ilike:
 
Roger_L skrev:
Fikk min isolasjonskappe fra ølbrygging i posten i dag. 
Uten isolasjon så sto mesketempen på forrige brygg på 67 grader ved start og etter 90 min så hadde tempen bare falt 2 grader.
Har montert kappen på og holder på å kjøre en test med bare vann. foreløbig så ser det veldig bra ut, har bare falt 0,5 grader på 70 min. :) :ilike:

Gir du en tilbakemelding når testen er ferdig?
Hvor mye effekt bruker du i pådrag når du har nådd riktig mesketemp?
Er kappen bra kvalitet?

Mvh

IK
 
Jeg bruker ikke isolasjon, skjønner ikke helt vitsen så lenge kjelen er termostatstyrt.

Ser for meg at det bare blir mer søl når alt skal rengjøres.
 
På 90 minutter med bare vann så mista jeg 0,5 grader med isolasjonskappe på. (målt med ekstent termometer)
Jeg satte termostaten på ca 69 grader da stopper den å varme på 66 grader. Lot termostaten stå og satte effekten på elementet på 50%
Så resultatet var jo veldig bra. Jeg mista 1,5 grad mindre med kappe.
Kappa virker å være av god kvalitet (har bare liggeunderlag fra Biltema som sammenligningsgrunnlag), og den satt som støpt på BBen, festet den enkelt med de påsydde borrelåsbandene.
 
Roger_L skrev:
På 90 minutter med bare vann så mista jeg 0,5 grader med isolasjonskappe på. (målt med ekstent termometer)
Jeg satte termostaten på ca 69 grader da stopper den å varme på 66 grader. Lot termostaten stå og satte effekten på elementet på 50%
Så resultatet var jo veldig bra. Jeg mista 1,5 grad mindre med kappe.
Kappa virker å være av god kvalitet (har bare liggeunderlag fra Biltema som sammenligningsgrunnlag), og den satt som støpt på BBen, festet den enkelt med de påsydde borrelåsbandene.

Ok, takk for tilbakemeldingen. Bruker du isolasjonen når du koker også ?
 
Ser ikke noe vits i å drive å  ta den av og på, i hvert fall ikke siden ølbrygging.no selv sier den tåler opp til 130 grader.
Har ikke hatt noe problemer med at det koker over så blir ikke noe mer å vaske uansett.
 
Jeg har, da jeg "glemmer" å ta det av.
Om du ikke spenner det veldig fast på Bb30en går det bra. Som m teip.

En gang brukte jeg lastereimer og holdt nok vel hardt i og da hadde Biltema liggeunderlaget smelta seg fast i kjelen der hvor reimene hadde vært.  Så det gjør jeg ikke igjen,,,,
 
Roger_L skrev:
Ser ikke noe vits i å drive å  ta den av og på, i hvert fall ikke siden ølbrygging.no selv sier den tåler opp til 130 grader.
Har ikke hatt noe problemer med at det koker over så blir ikke noe mer å vaske uansett.

Hadde du lokket på også under testingen ?
 
Hei
Har nylig mottatt Beer brew 30 generasjon 3. Kjøpte isolasjonskappe. I tillegg fulgte en plastlignende sak som også var i samme form og utsparringer som selve den blå kappa. Skal denne være utenpå eller innafor nevnte blå kappe? Setter pris på svar.
Nb: Ser i kommentar over at det ble benyttet 50 % effekt på varmeelementet under mesking.. Mener det sto at effekten skulle slås helt av i bruksanvisning? Hva med fastbrenning?

Vennlig

Sten Åke
 
Hei
Har nylig mottatt Beer brew 30 generasjon 3. Kjøpte isolasjonskappe. I tillegg fulgte en plastlignende sak som også var i samme form og utsparringer som selve den blå kappa. Skal denne være utenpå eller innafor nevnte blå kappe? Setter pris på svar.
Nb: Ser i kommentar over at det ble benyttet 50 % effekt på varmeelementet under mesking.. Mener det sto at effekten skulle slås helt av i bruksanvisning? Hva med fastbrenning?

Vennlig

Sten Åke
Jeg stilte Ølbrygging.no dette spørsmålet. Svaret er at den hvite plastliknende duken limes fast til den blå isolerende kappen på innsiden. Den skal være innerst mot BB30-veggen når du har montert riktig. Dette er nok viktig for å oppnå maks-effekt og dessuten at isolasjonen tåler oppgitt temperatur. Jeg har brukt min til flere brygg, og funnet at 20% effekt under mesking er nok. Holder veldig stabil temperatur da.
 
Tilbake
Topp