Hvilke serveringstemperatur har du på din kegerator?

Marius K.

Norbrygg-medlem
Jeg har satt mitt første fat på kjøl nå og foreløpig har jeg satt min STC på 7 grader, men jeg antar temperaturen vil stige noe når man tapper da glasset er litt varmere osv.

Hvilke temperatur bruker dere på kegeratoren for å få den serveringstemperaturen dere ønsker?

Samme som deg, og/eller en gra lavere, unngår da kjøletåke, passelig da for og ha konstant 1 bar trykk på fatet.
Noen skal ha det så inni h.... kaldt, det synes jeg og flere er svært ubehagelig, det gjør vondt i ganen og fremme i panna.

Jeg kjører 7 grader. Har fullhøyde skap og da har jeg fat i 2 etasjer. 7 grader gir 7 grader i bunn og ca 10 på topp - perfekt for stout, bitter osv :)

10 grader er fin kompromisstemperatur. Friske øl er kalde nok og for de tunge og/eller britiske må glasset bare varmes litt i henda før de er passe.

Da ser det ut til at jeg skal legge fra meg tanken om å senke temperaturen ytterligere. Tror jeg lar den stå på 7 grader foreløpig og heller justere om det skulle vise seg å være for kaldt (eller varmt) :)

Jeg har 4 grader. Mest for å få lavere skumdannelse, og fordi det føles ok da glasset ikke tømmes så voldsomt raskt her i gården. Det er min preferanse.

Tilbake
Topp