hvor er gjæren min??

Hvor i alle dager er alle gjærcellene mine?? Satt en starter, tok av vørteren etter 2 dager og tilsatte nytt. Alt så lovende ut, men nå 1 dag senere er alt borte, det ser ut til at gjæren har skummet ut av gjærstartern...

Vedlegg

• DSC_0016.JPG
    DSC_0016.JPG
    1,1 MB · Sett: 372
Er foam control noe man kan tilsette?  ser ut til at jeg må kjøpe ny gjær i morgen før bryggingen starter.

Tenkte å brygge 50l, holder det med 2 rør? Vil det evt. Hjelpe å lage en starter som står halve dagen?

Sversimo skrev:
Er foam control noe man kan tilsette?

Vidundermiddel som tilsettes når du koker starteren, eller vørteren. Kan brukes i gjæringskar også, men da er det lurt å blande det ut i litt kokende vann først.

Sversimo skrev:
Er foam control noe man kan tilsette?  ser ut til at jeg må kjøpe ny gjær i morgen før bryggingen starter.

Tenkte å brygge 50l, holder det med 2 rør? Vil det evt. Hjelpe å lage en starter som står halve dagen?

Kanskje lurt å bare bruke 2-3 pk. Tørrgjær imorgenhusk å rehydrere gjæren før bruk.

Ta ut pakningen og stapp nedi en desinfisert silikonslange som passer. Den andre enden av slangen putter du nedi et glass med vann.

Nice getaway av gjæren selv om de ikke kom så fryktelig langt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Tilbake
Topp