Hvor kjøper man fosforsyre ...

StarSan dyrt? Jeg bruker ca 2 liter utblandet starsan ved brygging og tilsvarende mengde ved flasking. Bruker ca 4-5 ml konsentrert StarSan hver gang, altså maks 10ml for hvert brygg. Jeg får ikke det til å bli dyrt. Det blir ca 4 kroner per brygg og flasken min på 4.7 dl holder til ca 47 brygg. Med mitt bryggetempo vil det ta flere år å komme gjennom denne flasken.

(Presisering: Dette var et svar som bl.a. pekte tilbake til et innlegg av @Håkon )
 
Sist redigert:
StarSan dyrt? Jeg bruker ca 2 liter utblandet starsan ved brygging og tilsvarende mengde ved flasking. Bruker ca 4-5 ml konsentrert StarSan hver gang, altså maks 10ml for hvert brygg. Jeg får ikke det til å bli dyrt. Det blir ca 4 kroner per brygg og flasken min på 4.7 dl holder til ca 47 brygg. Med mitt bryggetempo vil det ta flere år å komme gjennom denne flasken.
Jeg vet ikke hvem du sikter til her, men jeg skriver altså ingenting om pris - derimot ønsket jeg å presisere at Sterkrens 2, gitt riktig blandingsforhold - fungerer like godt som Star San som desinfeksjonsmiddel. For min del betyr det at jeg trygt kan fortsette å bruke fra den flasken jeg har, til tross for en noe uklar varedeklarasjon. Siden det i tillegg er poster her inne som hevder det motsatte, syns jeg det var på sin plass å vise til korrespondansen med Petit.
 
Tar opp igjen denne. Ønsker å bruke fosforsyre for å justere pH. Tror ikke Starsan er løsningen da. Ser jeg burde kjøpt av Bryggmann da jeg var på Sandnes i forrige uke, men her i nærheten av Asker finner jeg ingen. Forslag?
 
Tar opp igjen denne. Ønsker å bruke fosforsyre for å justere pH. Tror ikke Starsan er løsningen da. Ser jeg burde kjøpt av Bryggmann da jeg var på Sandnes i forrige uke, men her i nærheten av Asker finner jeg ingen. Forslag?
Petit sender.

Og nei, Starsan er nok ikke noen løsning:). Du hadde vel fått ned pH'en, men ...
 
Tilbake
Topp