Hvor selges krystallsoda i Bergen?

Har vært på jakt etter krystallsoda, men har ikke lyktes å finne noen som selger det. Har prøvd mest på Rema og Kiwi-butikker, og noen Spar-butikker. Men altså uten resultat. Noen som vet om konkrete butikker som selger i Bergen-Åsane-Nordhordland?
 
Må sikkert være lokalkjendt for å svare men, Prix eller andre Coopbutikker har det vel i utvalget sitt uansett hvor du er, eller ?
 
Hvis det er til rengjøring kan du bruke kaustisk soda istedet. Det får du på Biltema til en billig penge... Men husk hansker og vernebriller.
 
Har aldri tenkt over eller hatt problemer med å finne krystallsoda i Bergen. Eneste jeg ergrer meg over er at de store 1kg posene ikke selges lengre, de kommer nå i noen mindre (og mye dyrere) plastkrukker som vist i bilde tidligere i tråden.
Sist jeg kjøpte Krystallsoda var på Kiwi på Birkelundstoppen (Landås). Skal begynne å se etter dette i andre butikker når jeg handler...

Som et alternativ så sies det at maskinoppvaskmiddel er så si ren krystallsoda og at begge deler kan brukes om hverandre.
 
oeng skrev:
Har aldri tenkt over eller hatt problemer med å finne krystallsoda i Bergen. Eneste jeg ergrer meg over er at de store 1kg posene ikke selges lengre, de kommer nå i noen mindre (og mye dyrere) plastkrukker som vist i bilde tidligere i tråden.
Sist jeg kjøpte Krystallsoda var på Kiwi på Birkelundstoppen (Landås). Skal begynne å se etter dette i andre butikker når jeg handler...

Som et alternativ så sies det at maskinoppvaskmiddel er så si ren krystallsoda og at begge deler kan brukes om hverandre.

Jeg bruker maskinoppvaskmiddel
 
Jeg la merke til at de faktisk også har krystallsoda på den lille ICA-butikken som ligger rett ved siden av jernvarehandelen ved Grieghallen da jeg var innom på søndag, så det bør ikke være så veldig vanskelig å få tak i dette.
 
Mener at mitt blir kjøpt på Safari (det er konempr som handler).
Flaskene har samme utforming som Plumbo, men etiketten er blå.
Dette er et typisk produkt som en må se etter en butikkansatt over 25 for å få et svar på om de har eller ikke.

Mitt bruk er, så langt, kun ettervask av glass.
 
Jeg lette og lette etter det, både her ute og gjennom Åsane, gjennom sentrum og mot Fana, uten å finne det noen steder. Fant til slutt på Safari i Knarvik. Og etter at jeg etterspurte det har også Spar på Mongstad fått det inn i hyllene sine.
 
Tilbake
Topp