hvordan tar du ut magneten

Jeg lurer på hvordan 'magnetrørerbryggere' tar magneten ut av erlemeyerkoble før starteren dekanteres eller helles i gjæringsdunken.
Enkelt spørsmål, kanskje mange ulike svar  :biersmile:

Odd-Rune skrev:
Jeg har en sterk magnet som jeg bruker til å "holde fast" rørepinnen med mens jeg dekanterer.

Den hadde jeg faktisk ikke tenkt på ???  :amen:

Må teste det neste gang inntil videre har jeg bare helt forsiktigt med det resultat at de fleste gange har den smutte med i gjæringsbøtta  ::)

Odd-Rune skrev:
Jeg har en sterk magnet som jeg bruker til å "holde fast" rørepinnen med mens jeg dekanterer.

Jeg bruker en spøkelsesformet kjøleskapsmagnet. I høyeste grad spesialtilpasset formålet!

Jeg har glemmt at jeg startet dette emnet og foresten: magneten ligger på bunnen i gjæringdunken  ;D

men, jeg skal prøve bedre neste gang  :brygging:

Min magnet ligger i do. ;D Glemte at jeg mistet den i gjæringspannet for 3 uker siden :bank2:

Er det bare meg, eller sorterer 'magnetstavfjerneren' under 'unødvendige gadgets'?

Ta en magnet, før den i en behersket sirkel under kolben slik at magnetene 'finner' hverandre. Før så magneten opp langs glasset og videre forbi tuten.
Vips, røremagneten henger fast på den andre.

Dag skrev:
Ta en magnet, før den i en behersket sirkel under kolben slik at magnetene 'finner' hverandre. Før så magneten opp langs glasset og videre forbi tuten.
Vips, røremagneten henger fast på den andre.

Smart  :ilike: Det enkleste er det beste.

Tilbake
Topp