Ikea flasker

Hei. Jeg er veldig nybegynner og lurte på om det går an å flaske i "korken" flasker fra ikea? Noen som har prøvd? Evt teorier om det funker.
Takk på forhånd for svar:)

Vedlegg

• Screenshot_20180809-131104_Chrome.jpg
    Screenshot_20180809-131104_Chrome.jpg
    54 KB · Sett: 57
Grunnen for at det brukes mørke flasker er for å holde vekke lys. Så hvis du lagrer dem mørkt, skal det vell gå bra :)

Sjekket disse opp, koster jo 19kr pr stykk. Det er jo 950kr for 50stk. På bryggselv.no får du en eske med 24stk for 192. Tror kork-klemmer koster under 150kr,og 100korker for 40kr på europris

For 19 kr kan du jo kjøpe enkeltflasker 0,75 (Kinn type) med patentkort hos BryggSelv. Eller kr 18 med Norbrygg-rabatt ;) Eventuelt kjøpe en kasse (24 stk) 0,5 hos BryggSelv for kr 351,- (14,6 pr flaske). Det aller billigste er vel å få flasker gratis på utesteder o.l., eventuelt følge litt med på forumet her; ofte at folk gir bort flasker.

For 19 kr kan du jo kjøpe enkeltflasker 0,75 (Kinn type) med patentkort hos BryggSelv. Eller kr 18 med Norbrygg-rabatt ;) Eventuelt kjøpe en kasse (24 stk) 0,5 hos BryggSelv for kr 351,- (14,6 pr flaske). Det aller billigste er vel å få flasker gratis på utesteder o.l., eventuelt følge litt med på forumet her; ofte at folk gir bort flasker.
Norbrygg rabatt?
Hørtes ut som en god ide å se etter folk som har liggende...
Takk

Jeg startet med disse Ikea flaskene. Trodde det var lurt... det var det ikke.
Gav dem bort.
Mange ulemper er allerede navn.
Korkene ble også etterhvert tørre og holdt ikke på karboneringen.
Alltid trist når du ønsker 1 glass til, og du må sprette 1 liter... resten blir ikke like godt dagen etter

Jeg har ølflasker med patentkork, ingen problemer med dem :)
Det har jeg også. Men jeg har ikke disse grunnet at de er tynnvegget og ikke beregnet på trykk. Det går sikkert bra noen ganger, men sjansen for at det spruter øl og glass overalt er overhengende stor.

Tilbake
Topp