Ingefærøl / ginger ale

Har veldig lyst å lage ingefærøl med en abv rundt 4-5%, noen som har en oppskrift til 25 og en grei gjærtype som kan brukes? Er fan er den friske ingefærsmaken med bakgrunn av lime/sitron :)

Uansett batch størrelse er interessant, skalerer selv :)
 
Brygget en god en med Kolsch som maltbase. 88 % pilsner, 5 % Munich, 5 % hvete, 2 % melanoid. Bitterhet til ca 30 ibu tror jeg. Nøkkelen er masse ingefær og lagre lenge, synes jeg. Opp 3-5 måneder. Var god før dette også, men den siste flaska jeg fant igjen tilfeldig , daym, den var god! Kan komme tilbake til mengder når jeg har oppskriften tilgjengelig. Brukte us-05.

Redigering:
Ser jeg brukte 183 gram på kok i 60 min, og 60 gram på kok i 15 min, dette på 5 liter. Ganske store mengder altså. Får sikkert bra med mindre mengder også, men det var ingefærøl jeg ville ha ;-) Hadde oppi ei klype malt kanel, ikke noe sitron.

Dette er en annen oppskrift som har fått mye varm prat. Realtivt heftige mengder der også. Kjekt å lese igjenom, mange forskjellige erfaringer med bla mengde der. http://www.homebrewtalk.com/showthread.php?t=24326
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp