Innkjøp av mikrobryggeri/bryggemaskin

GF fungerer meget godt, god kontroll på mesketemp og enkel å ha med å gjøre. Det som trekker ned(for meg) er motstrømskjøleren. En trangrøret, treig greie som ikke er stor fan av humlerester. :p
 
GF fungerer meget godt, god kontroll på mesketemp og enkel å ha med å gjøre. Det som trekker ned(for meg) er motstrømskjøleren. En trangrøret, treig greie som ikke er stor fan av humlerester. :p
Må jo ikke bruke den, da. Man kan sikkert oppnå mye med en spiralkjøler her også (uten at jeg har forsøkt). Jeg synes motstrømskjøleren kjøler godt, så lenge man klarer å unngå tett pumpefilter.
 
Gikk selv på en smell lørdagskveld og bestilte visst nok en grainfather. var 20% av prisen i helga hos bryggerne.
 
Når jeg ser på hvor mye du kan bruke så er GF en som kan være den å gå for.Og så gjærskap med tempstyring.Jeg har ikke den maskina,men tempstyring har jeg og den kommer jeg bruke til mesking
 
Et brukt kjøleskap/fryser til 5-6 hundre og f.eks en inkbird til temp styring er kjekt.
Grainfather høres ut som et greit valg. Jeg bruker BIAB med sirkulering og styringsboksen til Grainfather.
 
Enn billig kinapumpe. Kostet rundt 200 kr. Har dessverre ikke link. Men regner med at den ikke holder lenge. Ja den styres av connect boksen.
Selvfølgelig kan du slå den av manuelt. Slik du kan med varmen.
Det virker som om temp måleren står nære varmeelementet på Grainfather. Ikke noe galt i det, men det virker som om pumpen stopper ved stegmesk helt til temperaturen nærmer seg 3 grader unna neste steg. Da starter den igjenn. Siden jeg har montert føleren lengst unna varmeelementet må jeg jukse det til ved å justere ned ønsket temp på neste steg til pumpen starter. Så justere opp litt når temperaturen øker. Ikke noe stress egentlig, men krever at du er til stede.
Litt mere info enn du ba om, men tenkte jeg skulle nevne det.
Unnskyld til trådstarter for at vi sporer litt av her.
 
Takk. Stemmer, det var den som stoppet ved stegmesk. Jeg tipper den ikke er 100% kompatibel med Connect-boksen, da.
 
Takk. Stemmer, det var den som stoppet ved stegmesk. Jeg tipper den ikke er 100% kompatibel med Connect-boksen, da.
Hvor har du temp måleren? Har du den langt unna varmekilden som meg vil den ikke fange opp temperaturøkningen. Og da stopper den. Skjønner ikke hvorfor det skulle være nødvendig, men slik er det.
 
Hvis du kjøper grainfather til black friday pris så får du en knall billig brygger og da til en meget billig penge. Komplett til 6500,- bryggselv eller 6700,- hos olbrygging.bo
 
Tilbake
Topp