Innkjøp av utstyr.

Hei.
jeg har satt et par brygg sammen en kamerat med en Brewster. enkel og billig sak, ikke så stabil viser det seg.
Nå funderer jeg på å kjøpe egent ustsyr og vil ha et tillsvarende oppsett, hva skal jeg gå for ?
Speidel til 14k er uaktuelt bare så de er sagt. Skulle helst hatt noe i samme klasse som brewstern. Med temp styring, timer og sirkulasjon. Og som helst er like lett og bruke.

Mvh
Erlend

Ser det stilles spørsmål angående aluminium i "Boil Kettle". Kjør debatt http://morebeer.com/faq/Brew Day#

Bor du i nærheten av Oslo og ikke er redd for aluminium, støv og retro design på tapet & kjøkken kan du stikke innom meg for en omvisning. Tar ikke imot folk som ønsker å brenne selv, eller vil ha utstyr som koster mere enn 3 lapper

Det er vel dette @Lars'en tenker på, en krabbekoker. Komplett speidel uten thermowell,varmeelement,pumpe,styringsenhet og tappekran med slanger. Am I right?

Edit v.1.1 Og i aluminium

Hei.
jeg har satt et par brygg sammen en kamerat med en Brewster. enkel og billig sak, ikke så stabil viser det seg.
Nå funderer jeg på å kjøpe egent ustsyr og vil ha et tillsvarende oppsett, hva skal jeg gå for ?
Speidel til 14k er uaktuelt bare så de er sagt. Skulle helst hatt noe i samme klasse som brewstern. Med temp styring, timer og sirkulasjon. Og som helst er like lett og bruke.

Mvh
Erlend

Ikke så lett å få et fullt system med resirkulering og tempstyring for en billig penge, men mulig å ta ting i etapper også. Jeg hadde startet med en god gryte med silbunn og kran og en god varmekilde under. Du kan kjøpe en pumpe å koble opp (f.eks. En Speidel-pumpe kan funke bra til formålet, ev. en March eller IWAKI.

Hva med å gå for en bratberg eller beerbrew 30? Har prøvd bratbergen, får med alt i enkel utførsel der. Lagde en amber på en slik på søndag, gikk rimelig smertefritt, ligner på speidel, men ikke styrt med automatikk, du kan sette termostat på f.eks 65 grader, med 5 graders trinn. Det er også med pumpe og kjøler på en pakke inne på

Olbrygging.no mener jeg det var. Nærmere luksusen du spør etter kommer du nok ikke.

Koster vel 5-6000,- komplett med frakt og utstyrsettet til å komme igang. Holder til ca 25 liters batcher.

Tilbake
Topp