Innredelese elektro osv.

heisann alle øl bryggere. Jeg har etter en god stund med blod på tann gått til inkjøp av en bb30a å gleder meg max til å bli kjent med brygge "hobbyen" . men jeg har litt forberedelser å ta tak i først. Jeg har en utebod som i dag er lagring å ved bod. ganske stor sådan(10-15m2) planen er å lage et lite bryggeri der inne etterhvert. Isoleres osv. Men atm ingen innlagt strøm i boden. jeg er ikke elektriker å må ærlig innrømme at på elektronik ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Det jeg tenker frem i tid mot er jo selve bryggeren, evnt en kokeplate til skyllevann å gjærskap. Å ikke minst noen rør lys i tak. skal også nevnes at til neste år skal det en garasje settes opp vegg i vegg av denne boden å der blir det innlagt med 3 faser osv. Hovedsakelig mitt spørsmål er: Kan jeg føle meg trygg på nevnte "prosseser" frem til denne garasjen da er satt opp `? i form av gjeringskap osv på en egen skjøteledning til skap å en egen til kjele ? Å med det samme jeg er inpå saken kunne jeg godt tenkt meg en litt go forklaring på det å sette sammen et gjeringskap har et sånn halvstort hybel kjølesakap som skal måles med gjeringskar når de ankommer i posten. Beklager om dette ble et for mye ekstrem oppusing spørsmål. på forhånd takk.
 
Bruk gummiisolert skjøtekabel godkjent til utendørs bruk til skjulet og bruk minst mulig penger på dette frem til garasjen er ferdig.
Eventuelt brygge inne.

My two cents
 
Dersom du skal bruke nevnte hybelkjøleskap, så gjør du det enklest for deg selv ved å kjøpe "varmebelte" (for frostsikring av rør), og en ITC-308. Tape fast varmebeltet til gjæringskaret, plugg i kontakt til kjøleskap og varmebelte til ITC-308 og sett ønsket temperatur. Fiks ferdig.

Vil du gjøre det litt billigere kjøper du en STC-1000 på eBay, og kobler opp denne selv (mange instruksjoner om hvordan dette gjøres på forumet her). Det krever bittelitt kunnskap om elsikkerhet og hvordan elektriske kretser henger sammen.
 
syns ikke pris på itc en var noe spess dyrt. men et såkalt varmebelte? hvor kan man anskaffe seg noe slikt. ser du har skrevet i
Dersom du skal bruke nevnte hybelkjøleskap, så gjør du det enklest for deg selv ved å kjøpe "varmebelte" (for frostsikring av rør), og en ITC-308. Tape fast varmebeltet til gjæringskaret, plugg i kontakt til kjøleskap og varmebelte til ITC-308 og sett ønsket temperatur. Fiks ferdig.

Vil du gjøre det litt billigere kjøper du en STC-1000 på eBay, og kobler opp denne selv (mange instruksjoner om hvordan dette gjøres på forumet her). Det krever bittelitt kunnskap om elsikkerhet og hvordan elektriske kretser henger sammen.
syns ikke pris var så ille på den itcen men slik varmebelte hvor kan man anskeffe seg noe slikt. ser du har nevnt ebay i en annen tråd. men skal man først igjennom ebay så blir d jo selfølgelig en slik stc tenker jeg da.
 
beklager men etter litt googling å graving fant jeg et par sider. beklager google først spør etterpå... o_O
 
Tilbake
Topp