Clarity Ferm hindrer kjøletåke og hjelper nok ikke så mye mot humlerester. Derimot burde ei dose gelatin eller isinglass hjelpe til med å få humlerestene til å synke mot slutten av gjæringa.
Bryggedagene mine går aldri knirkefritt. Var nærvøs for å sitte igjen med for lite vørter så jeg tilsatte mer vann. Var litt vel ivrig der og måtte tilsette DME og dextrose for å få opp sukkerinnholdet igjen. Lukter helt fantastisk fra gjæringstanken.
Gjærer IPAen i et kjøleskap styrt av en UT-200 inne i en bod i annen etasje. Når jeg åpner døren inn til boden møter humlearomaen meg. Åpner jeg kjøleskapsdøren fyller humlelukta hele annen etasje.
Spennende prosjekt dette. Jeg brygga forsøksbrygg på 5L med totalt 40g humle tilsatt ved 15, 5, 1 min og tørr, ble fortreffelig :biersmile:
Men dette er jo ingenting i forhold til det du har tilsatt.
Spent på hvordan du synes smaken på denne humla er. De beskriver at den ligner litt på aromaen til vindruen sauvignon blanc (derav navnet).
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.