Innspill på (eksperimentell) IPA 1000g humle på 19 liter

57 flasker fullstappa med IBUer. 7% Überhopped IPA

Deler med hjemmebryggere som vil ha - kunnskap må deles. Tar nok med en del til Bjorleik.

EDIT: Brygget er ufiltret slik at mest mulig humle og snadder kommer med :)
 
Odland skrev:
EDIT: Brygget er ufiltret slik at mest mulig humle og snadder kommer med :)

It's a drink AND a meal! Stiller med åpen munn på Bjorleik.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Freddy skrev:
Dette ølet er det nok hundrevis av hjemmebryggere som gjerne vil smake!

Satser på å få delt ut mye. Spre kunnskapen/galskapen.

@ Gahr: Regner med at de klarner noe opp, men merket den siste sekspakningen hvor jeg tok med en del humlerester. Nom nom.
 
Wow!  :yes:

Jeg føler meg virkelig priviligert som har fått smake på denne Über IPA'n! En stor takk til Odland som lot meg få smake på dette!

Dette er uten tvil det mest "humlete" jeg noensinne har smakt!  ;D Det svir i nesen når jeg raper!  ;D  ;D  ;D
Alt ialt et særdeles vellykket brygg!
 
Hehe, har satt av en kasse øremerket Bjorleik.

Kan også ta med på Onsdag i Annen

Alle må jo få :)

EDIT: Kjekt å se at Über IPA eller ÜIPA har fått fotfeste som ølstil :p
 
Tok en sniff på gjærkaret der jeg tørrhumler 50g humle på 18 liter nå, (og hadde 50 g ved kokeslutt), satan, det river i nesen ...

Åssen var det med 1000g???
 
Det rev når jeg åpnet døra til kjøleskapet der jeg gjæret :) Måtte fjerne kreusen to ganger grunnet oppvirvlet humlepartikler.
 
Da har jeg fått litt tid med det ferdige produktet og har gjort meg opp noen tanker.

Humleprofilen på ølet startet enormt sterkt, way over the top, men daler stadig.
Slik brygget fremstår nå, omlag en måned etter flasking, er det fremdeles et markant humlepreg. Både bitterheten, smaken og armoaen er så absolutt på plass.
Humlesmaken/-bitterheten/-aromaen dalte mye kjappene enn jeg hadde antatt
Humlesmaken/-bitterheten/-aromaen er mye mer balansert enn jeg hadde antatt
Alt i alt ble det en ganske så solid IPA

Leker med tanken om å lage lillebroren Half Nelson med 500g Nelson, ramler over noe rimelig humle.

Er ikke så mange flasker igjen, så om noen i Stavanger-området vil ha en må de hyle ut snarest
 
Tilbake
Topp