Innspill på innkjøp av diverse råvarer

Hei, mitt første innlegg her på et innholdsrikt forum!
Etter noen år siden siste brygging, ispedd ett og annet ekstraktsett er jeg klar til å trykke på GO-knappen for en Speidel 20 (kanskje allerede i morgen  :yes:)
Bor like ved utsalget til Petit, og tenkte å kjøpe inn et lite råvarelager med det samme.
Mine preferanser for øl er det meste, men tenker at pils/lager kjøper jeg i lokalbutikken inntill videre.
I starten har jeg lyst til å prøve meg på noen Ales, en Stout og noe i retning av wit/hveteøl.
Dette skal da selvfølgelig brygges med Speidelen.
Forslag til anbefalte råvarer det er greit å starte med, og som det lett går en del av ? En slags base for 4-5 brygg framover?
Råvarer som koster lite å frakte tar jeg fortløpende via nettbestillinger på Petit/Bryggselv.
Takker for innspill :skitbra:
 
Pale ale malt (hel sekk)
Spraymalt til å lage starters/justere SG
Hvetemalt (ca 2-3 kilo)
Black malt, roasted barley og crystal malt i mindre mengder (kilo av hver kanskje?)
Humle til ditt første øl

Hvis du bruker beersmith kan du få en profil og oppskrifter på noen øl for 20 liters speidelen av meg.
 
Gå ikkje over bekken etter vatn, seiast det ;) Bor du like ved utsalget til petit, kan du jo handle lokalt, og slippe dyr frakt på varene, og du kan få ferske råvarer når du trenger det  :skitbra:
 
Drechsler skrev:
Pale ale malt (hel sekk)
Spraymalt til å lage starters/justere SG
Hvetemalt (ca 2-3 kilo)
Black malt, roasted barley og crystal malt i mindre mengder (kilo av hver kanskje?)
Humle til ditt første øl

Hvis du bruker Beersmith kan du få en profil og oppskrifter på noen øl for 20 liters speidelen av meg.

Supert! Her får jeg svar før jeg rekker å spørre! Har kjøpt Beersmith, og profil og oppskrifter mottas med takk!
 
Tilbake
Topp