Installere Varmeelement i kjele

skr1970

Norbrygg-medlem
Noen som har tips til hvordan en best mulig monterer et varmeelement i en kjele. Trenger et slags "hus" på utsiden for å beskytte.
 
Se der ja, men om en har elementet fra før og skal innom biltema en tur. Finner jeg resterende jeg behøver der? Tenker på en form av boks for å beskytte elektronikken eller snarere beskytte meg fra elektronikken,
 
Jorder kjelen hvis boksen er av plast. Jorder boksen hvis den er av metall, helst begge deler da det sitter en pakning i mellom.
 
Funker sikkert fint den.
Sinnsyk til frakt priser de opererer med der nede i Nederland,skal bestille 2 stk Elementer og frakten blir på 500 spenn.
nesten biligere å fly ned på en weekend tur :) :)
 
Nice:)
Er dette til RIMS eller?har du sveist det røret i bakkant på bildet selv?
Er lurer på og sveise et sanitary pipe selv og lage RIMS av det
 
Funker sikkert fint den.
Sinnsyk til frakt priser de opererer med der nede i Nederland,skal bestille 2 stk Elementer og frakten blir på 500 spenn.
nesten biligere å fly ned på en weekend tur :) :)

Til gjengjeld har jeg som oftest opplevd at man har sluppet momsen på pakker derfra, vet ikke hvorfor det sjeldent dukker opp krav i ettertid
 
Dette er til kok, Camco element i 1" Triclamp, disse har ikke skruehull til jord slik mange andre har, så blir enten å borre 3 el 4mm hull i kransen for skrue til jord eller la være da element allerede er jordet i kjele via gjenger/clamp.

Røret i bakkant er bare 3/4" så for lite til RIMS, det skal sveises inn i bunn av kokekar.
 
Jeg borret opp 3 mm hull i godset på begge sider av elementet. Gjenget opp hullene. Satt rund kabelsko på jordingen først og satte så på den biltemaboksen med 3 mm skruer og skive. Så festet altså boksen i hullene jeg laget til jording.
 
Hei holder på og montere ett element selv på 3000w men mange jeg kjenner sier at man svir vørteren pga for stor overflate temp.
Elementet er koblet opp med en PID eller hva det nu heter...:)
Tror dere dette blir ett problem?

Soa
 
E
Hei holder på og montere ett element selv på 3000w men mange jeg kjenner sier at man svir vørteren pga for stor overflate temp.
Elementet er koblet opp med en PID eller hva det nu heter...:)
Tror dere dette blir ett problem?

Soa
er elementet av typen ultra low watt densety?
 
Tilbake
Topp