Hmm. Dette får jeg ikke til å stemme. Jeg måtte utvide originalkjøreren fra Speidel for å få den til å passe med dette humlefilteret, og under utviding holdt det på å gå riktig galt ettersom jeg fikk en knekk på kjølerøret. Dette klarte jeg heldigvis å rette ut igjen med ei tang. Under kokinga holdt vannet inni filteret 97,2 grader (det er med andre ord mye av vørtern som ikke koker). Under kjøling var vørteren utenfor filteret 20 grader, mens vannet inni filteret på 60 grader. Jeg fikk også store problemer med at humlefilteret gikk tett under tapping. For meg som fordeler batchen på to kar oppstod det da mange problemer når jeg skulle fylle gjæringsbøtte nr 2 ettersom det var vanskelig å få rett temperatur på det som satt fast i humlefilteret og at det som etterhvert kom ut etter mye røring i humlekaka hadde betydelig mer humle enn det som kom i bøtte nr 1.
Enten er dette en dårlig patent eller så er det mye jeg burde ha gjort annerledes, så om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere, mottas det med takk.
Vegard