iSpindel

Frode Foss

Norbrygg-medlem
Er det noen her med erfaring på iSpindel?
Jeg har satt sammen en med PCB fra OpenSourceDistilling.com, og standard tilgjengelige deler, bl.a. D1 mini. Det går fint å flashe og kalibrere enheten, og alt ser ut til å virke helt fint mot PC. Problemet er at iSpindel ikke logger inn på Brewfather appen. Det virker som at iSpindel ikke kobler seg til mitt interne nettverk. Finner den ikke på routeren i alle fall.

Har noen vært borti dette? Antar at det er en eller annen innstilling, i og med at alt ser ut til å virke på selve enheten.
 
Har du logget deg på selve spindelen og lagt inn wifien din?

Det har hendt på min at jeg har måtte resete den med knappen på Wemos, trykk den inn kjapt 5-6 ganger og la den starte på nytt.
 
Takk for svar :). Ja, nettverks-navn og passord er lagt inn. Når den er i configmode er alt ok, så det ser ut som om D1Mini'n og sensorene fungerer - bare ikke når den skal koble seg til wifi nettet. Har prøvd forskjellige wifi nett også, med samme resultat.
 
Nå, prøvde jeg med en iPhone med delt internett, og da virka det plutselig! Da må det være noe med min router som den ikke liker?
 
Jeg hadde trøbbel med pålogging fra iSpindel. Fikk ikke brukt passord på nettverket. Satte opp en extender rett ved gjæringskaret med åpent nett, da funker det.
 
Nå, prøvde jeg med en iPhone med delt internett, og da virka det plutselig! Da må det være noe med min router som den ikke liker?

Jeg mener jeg har lest noe om trøbbel med noen routere, muligens mesh.
Min funker godt med Google WiFi og en Asus router som står i garasjen.
 
Jeg har 2 iSpindler. Den ene viser SG med 4 sifre etter komma (1.036), den andre viser med 5 (1.0364). Den ene hopper derfor over noen Platoverdier, den andre tar med alle. Jeg har kalibrert dem likt, så jeg forstår ikke hvorfor. Jeg vet de er laget på ulike plastkort. Nå vet jeg at ingen er helt å stole på, men nysgjerrig som jeg er lurer jeg på hvorfor det er slik.
 
Jeg har 2 iSpindler. Den ene viser SG med 4 sifre etter komma (1.036), den andre viser med 5 (1.0364). Den ene hopper derfor over noen Platoverdier, den andre tar med alle. Jeg har kalibrert dem likt, så jeg forstår ikke hvorfor. Jeg vet de er laget på ulike plastkort. Nå vet jeg at ingen er helt å stole på, men nysgjerrig som jeg er lurer jeg på hvorfor det er slik.
Hvor leser du verdiene?
 
Tilbake
Topp