Jeg er en rotekopp (Merking av Corneliusfat)

thomaslm

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg roter det virkelig til for meg selv. Hver gang jeg brygger tenker jeg at jeg greier å holde kontroll på hvilket øl som er oppi. Jeg har i dag 7 fat og merker med noen papirklister som etterhvert falmer og så ender jeg opp med å smake meg rundt i fatene for å finne riktig øl. Er det noen som kan tipse om ett merkesystem som fungerer på Cornyfat?
 
Hei,

Jeg roter det virkelig til for meg selv. Hver gang jeg brygger tenker jeg at jeg greier å holde kontroll på hvilket øl som er oppi. Jeg har i dag 7 fat og merker med noen papirklister som etterhvert falmer og så ender jeg opp med å smake meg rundt i fatene for å finne riktig øl. Er det noen som kan tipse om ett merkesystem som fungerer på Cornyfat?

9fd8c15ca2d796297c8f5b07cf78a658.jpg
9fd8c15ca2d796297c8f5b07cf78a658.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har laminert noen ark i A7 str. og skriver med tusj. Fester på fat med strips. Når fata er tomme er det bare å fjerne tusjskrifta med rødsprit.
 
Har noen store klister-etiketter (15 x 20-ish) som jeg synes funker bra. Prøvde de der merke-remsene, men passet ikke meg.
 
Jeg bruker knøttsmå tjukke brune papir-lapper med hull til en strikk i som går gjennom håndtaket på fatet. Akkurat plass nok til hva slags øltype. Resten av infoen har jeg lagret. Hvis man vil være litt tøff så bestiller man seg flybillet under navnet til øltypen man har brygget, med bagasje, og printer ut bagasjelappen og klistrer på fatet, da får man med strekkode og alt.
 
Tilbake
Topp