Juleølkonkurransen 2012, lørdag 3. november

tobiasjk

Norbrygg-medlem
Hei, kjære medbryggere!

Vi i styret i Norbrygg har besluttet at årets juleølkonkurranse skal, som tidligere, arrangeres i Klostergården på Tautra, Frosta Kommune i Nord Trøndelag. Dato for festlighetene er lørdag 3. november!

Årets arrangement vil i store trekk følge samme mal som de to foregående år:
- Flaskekonkurranse i to klasser: Tradisjonelt norsk juleøl og Spesialjuleøl (se fjorårets regler her). Innsendingsfrist vil bli medio oktober, følg med for mer info!
- Faglig foredrag på formiddagen.
- Flerretters middag med øl fra Klostergården på ettermiddagen.
- Publikumsarrangement med Publikums Favoritt-konkurranse. Temaet er juleøl, selvsagt!
- Etikettkonkurranse for innsendte og utstilte øl.

Klostergården tilbyr rimelig overnatting. Se nettsidene deres for mer info. Nytt av året er at de har gårdsutsalg av ølet sitt (butikkstyrke)!

Mer info om arrangementet vil komme så snart det er klart, følg med, følg med!

:hadet:
 
Typisk. Siden den helga har vært åpen til nå så har vi booket den til andre ting.

Nedtur.

Red: Men flott at det blir, og knall at det er på Tautra!  :skitbra:
 
Hei igjen!

Detaljene rundt arrangementet er ikke helt på plass enda, men jeg regner med å ha fullstendig info ute til dere alle i løpet av et par dager. Inntil da kan jeg gi et lite drypp:

Per Kølster kommer! Han har lovt å snakke om blant annet malting, humledyrking, og nordisk øl! Se http://www.koelster.dk/ for mer informasjon om ham og hans bryggervirksomhet.


Følg med, følg med!

:biersmile:
 
Mine damer og herrer!

Norbrygg inviterer til juleølkonkurranse lørdag 3.november! Vi gjentar tidligere suksess med å legge arrangementet til Klostergården på Tautra (Frosta Kommune) i Nord-Trøndelag. Konkurransen vil også i år kombineres med et hjemmebryggertreff, faglig innhold, mat og øl fra Klostergården, og kåring av publikums favoritter.

Fine premier i flere klasser for deltakere, sponset av Petit Agentur!

Kom bli med for årets øl-happening i Trøndelag!

For mer informasjon, se her:
https://docs.google.com/document/pub?id=18M3Wrx39HTXlm1L5xKTWHT9wzpRvAinHcQbuuMmLRyE
Spesiell info for dere som vil delta:
https://docs.google.com/document/pub?id=1WWvKwe6NcIon-_M_nKh2ZrutPiYjg8UZvEoi7FtMORI
Påmeldingsskjemaer:
https://docs.google.com/document/pub?id=1NA6QcBtVJ2xjkhxXExdr6Pud_FtI_-PxciZNGvGjges
Bli med, bli med!

:biersmile:
 
Jeg ser frist for innsending er 13. oktober.
Nå brygger jeg i hjembygda som jeg ikke skal hjem til før denne helga, og lurte derfor på om flaskene må være fremme før 13. oktober, eller om det er tidsnok at de er i posten da?
 
Fristen gjelder postlegging, så det skal gå fint.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
 
I kveld ble et øl til flaskekonkurransen flasket. Alt for sent naturligvis, men vi prøver uansett. Nå er det bare tiden og veien til å få et noenlunde klart til publikumsfavoritten også. Oppskriften er i det minste spikret og gjæra høstet.
Vi sees på Tautra  ;D :biersmile:
 
Hallais!

Nå er det ti dager igjen før fristen for innsending av bidrag til flaskekonkurransen går ut. Brett opp skjorteermene folkens, flask ølet deres, og meld på, meld på! :D

:biersmile:
 
Da er forbedømmingen til flaskekonkurransen godt i gang! Noen bidrag har allerede skilt seg ut som klare finaledeltagere, men det kreves enda et par runder før alt er klart. Spennende, spennende! :D

Forøvrig vil jeg minne på om et par andre spennende ting:

Publikumsfavorittkonkurransen!
Benytt sjansen til å håve inn fete premier sponset av Petit Agentur! Alle de seks beste får et 9-liters flunkende nytt Corneliusfat hver, samt at alle de 10 beste får gavekort! Meld deg på her!

Foredrag med Per Kølster!
Per Kølster er grundlegger av malteriet og bryggeriet Kølster Malt og Øl i Danmark. Han har stort fokus på økologisk drift, og egenprodusering av malt og humle, og har lang og vidtrekkende erfaring innen området. Han er også veldig opptatt av nordiske tradisjoner innen ølbrygging, og står blant annet bak Nordisk Ølmanifest. Se fram til et muntert og engasjerende foredrag! Meld deg på her!

Flerretters middag med tilhørende øl!
Klostergården byr på flerretters middag hvor vi kan forvente å finne godt lokalt øl både i glassene og i enkelte av rettene. Jørn Gunnarson Anderssen driver Klostergården Håndbryggeri, og har sanket en rekke førsteplasser i Trøndersk mesterskap i håndverksbrygging av øl. Meld deg på her!

Heftig publikumsarrangement!
Her vil hjemmebryggerne servere sine beste brygg, og publikum er med å kåre hvilke som er best, samtidig som de også stemmer over innsendte etiketter til juleølet. En flott mulighet til å bli kjent med ulike brygg og få høre hvordan de er brygget! Meld deg på her!

NB! Deltakere i publikumsfavoritten slipper inn gratis på publikumsarrangementet sammen med en gjest!

Utvida frist for innlevering i etikettkonkurransen!
Deltakere fra både flaskekonkurransen og Publikums Favoritt kan delta i etikettkonkurransen. Fristen for innlevering av bidrag er nå utvida til onsdag 31. oktober! Glemte du å laste opp etiketten i påmeldingsskjemaet? Null stress! Send en epost til tobias@norbrygg.no og legg ved etiketten din!

Vel møtt!  :biersmile:
 
Da er forbedømmingen over, og finaledeltagerne er pekt ut! Spenningen er til å ta og føle på! ;D

Jeg ønsker veldig gjerne å få inn flere deltakere i Publikums Favoritt. Derfor har jeg utvida fristen for påmelding til onsdag 31. oktober ved midnatt. Dra fram fatene dere har gjemt bort i kjelleren folkens, og still opp på årets ølbegivenhet i trøndelag! :biersmile:

OBS! Vi har som tidligere nevnt satt opp buss fra Tautra til Trondheim med avgang midnatt natt til søndag. Bussbilletten koster kroner 200 per person. Send en mail til tobias@norbrygg.no hvis du ønsker å benytte deg av dette tilbudet!
 
OBSOBS! I dag er siste frist for påmelding!!!

  • Skal du stille ut øl i Publikums favoritt? Meld deg på her!
  • Skal du være med på foredrag, middag eller PF-arrangementet? Meld deg på her!
  • Er du gjest og har gratis inngang på PF-arrangementet, men vil være med på foredrag eller middag? Meld deg på her!
  • Vil du likevel ha med ølet ditt i etikettkonkurransen? Send meg en epost til tobias@norbrygg.no!
  • Ønsker du være med bussen til Trondheim fra Tautra natt til søndag? Send meg en epost til tobias@norbrygg.no!

Meld dere på! Ta med alle dere kjenner!  :skitbra:
 
Jeg trenger hjelp fra noen som skal til juleølkonkurransen på Tautra. Sjøl sitter jeg her i Lofoten og kan ikke annet. Saken er som følger: Jeg har prøvd å få tak i foredragholder Kølsters bok, Alle tiders øl, men uten å lykkes. I brevveksling (e-post) skriver han at han tar med boka til Tautra. Dersom det er noen fra Trondheim som skal til Tautra, så kontakt meg pr tlf 90585475 eller en melding på forumet, så vi kan gjøre en avtale. Får jeg boka til Trondheim så finner den veien til Lofoten.  ;D
 
Odd V skrev:
Jeg trenger hjelp fra noen som skal til juleølkonkurransen på Tautra. Sjøl sitter jeg her i Lofoten og kan ikke annet. Saken er som følger: Jeg har prøvd å få tak i foredragholder Kølsters bok, Alle tiders øl, men uten å lykkes. I brevveksling (e-post) skriver han at han tar med boka til Tautra. Dersom det er noen fra Trondheim som skal til Tautra, så kontakt meg pr tlf 90585475 eller en melding på forumet, så vi kan gjøre en avtale. Får jeg boka til Trondheim så finner den veien til Lofoten.  ;D

Hei Odd, Jeg kan sikkert fikse det. Jeg skal ut på Tautra og Kølsters foredrag om tradisjonsbrygging er en av høydepunktene. Du finner meg på anders@geekhouse.no eller tlf 91897181.
 
Hei! Er det noen som skal kjøre utover fra Trondheimsområdet til Tautra på lørdag, og som har en plass ledig i bilen? :)
 
Hei! Er det noen som skal kjøre utover fra Namsosområdet til Tautra på lørdag, og som har en plass ledig i bilen?  :)
 
Tilbake
Topp