Kapselpåsetter

Det kommer vel an på hvor mye du kommer til å bruke den.
Leste om noen som drev et laug og hadde en til rund 600, der bøyde stangen seg.

Men skal du kun korke under hundre i slengen er den nok helt kurrant.

OG ja, de er 26mm, kinn sine er 29mm

kjøpte denne og er super fornøyd
http://shop.petit-agentur.no/products/kapseltang-bordmodell-2629mm

Den bordmodellen du linker til er max :)

Fungerer veldig fint med 0,33 og halvliter flasker med standard kork.

Har flasket noen hundre flasker med denne. Vi har skrudd den fast til en MDF-plate. Mye stødigere og slipper merker på underlaget :)

Anbefaler definitivt bordmodellen. Selve flaskejobben syntes jeg var kiip før jeg fikk bordmodellen, da gikk det som en drøm.

Bordmodellen her og. Sparer masse tid og pes iom at den kan opereres med en hånd. 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Bruker også brodmodellen. Er veldig fornøyd med den. Eneste jeg fant ut er som tidligere nevnt har den skarpe kanter under, og det likte kjøkkenbenken min mindre godt. Ei skjærefjøl i tre løste imidlertid det problemet.
Den står stødig, og kan enkelt justeres til ønsket høyde.

Jeg kunne tenkt meg "proffmodellen" til 1500-1600 kroner, men det ble den billige til ca 350. Hetta som presser på kapselen er litt trang, så jeg må vri flaska løs. Stempelet som overfører kraften fra armen til korken er todelt og datt fra hverandre. Jeg har modifisert den ved å bore et hull og sette en splint gjennom. Nå funker den helt greit, og hetta blir mer og mer slitt for hver gang.

Erling A skrev:
Jeg kunne tenkt meg "proffmodellen" til 1500-1600 kroner, men det ble den billige til ca 350. Hetta som presser på kapselen er litt trang, så jeg må vri flaska løs. Stempelet som overfører kraften fra armen til korken er todelt og datt fra hverandre. Jeg har modifisert den ved å bore et hull og sette en splint gjennom. Nå funker den helt greit, og hetta blir mer og mer slitt for hver gang.

Hvilken korkemaskin taler De om her?

Tilbake
Topp