Oddvar Demmo
Norbrygg-medlem
ikke vær red for og fortelle dem det.
Jeg har brukt vanlig sukkerbiter (2 stk på 0,5 liters flaske)og kan vel ikke si at jeg har fått infeksjon ennå og det har da blitt noen brygg. Bruker engangshansker og drypper de i statsan i ny å ne. Noen som har hatt problemer som kan relateres til sukkerbiter? Har brukt sukkerlake på Brygg som skal lagres lenge.
Jeg bruker dropsene to stk pr 0,5l til weissbier. Blir veldig bra det. Blir litt lite igjen på 0,75l flaskene men fint til f eks øl som trenger mindre enn hveteøl. Jeg har ikke finregnet på co2 innhold enda.okai, da blir det å dele dropsene, har lite lyst til å lage bomber merker jeg. Går nok over på sukkerlake etter at jeg har brukt opp de dropsene jeg har.
Jeg bruker hevert og har det over i et annet karr også bruker jeg en flaskefyller.
Fin den ,men i dyreste laget kanskje ?I stedet for vanlig sprøyte kan det benyttes doseringsutstyr:
http://www.osid.no/590.Phillips-20-ml-automatisk.html
Flasket en weiss med 8gr L på tirsdag, spent på resultatet
Flasket en weiss med 8gr L på tirsdag, spent på resultatet
0,5 type nøgne ø..Hvilke flasker bruker du?
Du bør la den gjære seg ferdig først.. Og har den det,vil ikke nytt sukker gjøre at den gjærer lengre ned,men kun spise sukkeret du har tilført på flaske...Kan noen hjelpe meg å regne ut følgende:
Jeg har en lager som jeg vil karbonere med 7g/l. Den er nå på 1.011, og jeg har en magefølelse for at den kunne gått til 1.008 om jeg hadde ventet litt.
Hvor mye g/l bør jeg slå av for å havne på 7g/l i karboneringseffek ti slutt?
3 punkter er det samme som 3*2,7=8,1 dvs. gram/liter