Kegerator, hva kan gå galt?

Nå er stort sett alle delene til kegeratoren i boks eller i på vei i posten.

Er ny på dette og har tittet litt rundt på nett og videoer, og tror jeg har det meste klart for meg.  :jaha:

Spørsmålet nå er bare hvor det er mest sannsynlig at jeg fåkker opp? Det gjør jeg nemlig til stadighet... :attevar:

03sib113 skrev:
Nå er stort sett alle delene til kegeratoren i boks eller i på vei i posten.

Er ny på dette og har tittet litt rundt på nett og videoer, og tror jeg har det meste klart for meg.  :jaha:

Spørsmålet nå er bare hvor det er mest sannsynlig at jeg fåkker opp? Det gjør jeg nemlig til stadighet... :attevar:

Jeg vil si at det er stor sjanse for at dette går veldig galt, spesielt siden du gjør det til stadighet  ;)

Fra spøk til revolver; Hva har du bestilt av deler og hvordan har du tenkt å gjøre det?

Har fat, kjøleskap, kraner, ølslange (3/16). Hurtigkoblinger er på vei i posten (flare) 1/4 til øl og 5/16 til gass.  Regulator er noe redline greier fra AGA som skal tåle 200 bar, tror den er til oksygen, men satser på at det går greit og at gjengene passer... Ellers må det fikses noe der. CO₂ manifold er bestilt med 4 utganger (5/16), stoppekran og "tilbakeslagsventil" eller hva det nå heter...

Gasslange er planlagt fra Biltema (8mm) http://Biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Luftslange-og-koblinger/Trykkluftslange-15321/

Gass kjøper jeg ett gammelt brannsluknigsapparat når de bare får det inn.

Sette ett ølsett når skapet nærmer seg ferdig for å teste det..

Tror dette er ca planen...

Tenkte å ha alle deler i kjøleskapet og kraner i døra. Får nok bare plass til to eller tre fat i skapet med gassen. Siste utgang tenkte jeg å bruke til fating etc.

Tenkte å la fata stå i skapet å karbonere seg ved 1 (?) bar som også kan brukes til servering?

Ca 3 m ølslanger og 1 m gass?

Likt trykk på alle fat.

Tilbake
Topp